Ελληνικά
Πρώτη Φάση
2012-2017
To Δίκτυο Φιλοσοφία της Παιδείας στην Πράξη (ΔιΦιΠραξ) ιδρύθηκε με στόχο την οργάνωση ενός πλαισίου έρευνας που, μέσω της ιδιαιτερότητας της Φιλοσοφίας της Παιδείας (στο βαθμό κατά τον οποίο θέτει επιτακτικά το ερώτημα του νοήματος της πράξης στην εκπαίδευση ή της εκπαίδευσης ως πράξης σε όλα της τα επίπεδα), θα θέσει εξίσου το ζήτημα της εκπαίδευσης ως ζήτημα κρίσιμο για τη φιλοσοφία. Η έρευνα αφορά ειδικότερα στους τρόπους εμπλοκής της Φιλοσοφίας της Παιδείας με την πράξη επερωτώντας, στην πολλαπλότητα και την ποικιλία τους, τις πρακτικές και τις δράσεις που συχνά αγνοούνται ή παραμερίζονται από την θεσμοποιημένη Φιλοσοφία της Παιδείας. Το Δίκτυο ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη και μελέτη ενός βλέμματος που θα αναδείκνυε την πολυπλοκότητα της παιδαγωγικής διάστασης της φιλοσοφίας. Δίνει έτσι έμφαση στην προβληματοποίηση, την εμβάθυνση, την πρόκληση πραξεολογικής εμπειρίας, καθώς και στην ανάδυση πειραματικών τόπων στη φιλοσοφία της παιδείας μέσα από τις πολλαπλές αναπαραστάσεις, ερμηνευτικές και αναπτύξεις της στους πληθυντικούς, σύγχρονους εκπαιδευτικούς, πολιτισμικούς και κοινωνικο-πολιτικούς χώρους. Η Α΄ φάση της ίδρυσης του Δικτύου επέτρεψε την προετοιμασία της ίδιας της ίδρυσης του Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Φ.) δίνοντάς του μερικές από τις βασικές του κατευθύνσεις, όπως είναι η έμφαση στη δομή των Εργαστηρίων ως δομή κατεξοχήν συνδεδεμένη με την πράξη. Στην 1η αυτή φάση, το Δίκτυο λόγω της σύνθεσης της ιδρυτικής του ομάδας, επένδυσε στη γαλλοφωνία, επιχειρώντας να σύρει τη γραμμή έρευνας που αναδεικνύει τη σύνδεση της φιλοσοφίας της παιδείας με την πράξη, εκκινώντας από την ακαδημαϊκή εμπειρία.
Français
Première phase
2012-2017
Le Réseau de Philosophie de l’Éducation en Praxis (RePhEdenPrax) fût créé visant à l’organisation d’un cadre de recherche qui, à travers la singularité de la Philosophie de l’Education (dans la mesure où elle pose impérativement la question du sens de la praxis en éducation ou de l’éducation en tant que praxis sur tous les niveaux), va également poser la question de l’éducation en tant qu’une issue cruciale pour la philosophie. La recherche concerne plus spécifiquement les manières par lesquelles la philosophie de l’éducation s’implique à la praxis en questionnant, dans leur multiplicité et variété les pratiques et les actions qui fréquemment sont ignorées par la philosophie de l’éducation institutionalisée. Le Réseau s’intéresse au développement et l’étude d’un regard qui mettrait en valeur la complexité de la dimension pédagogique de la philosophie. Ιl veut donc faire emphase sur la problématisation, l’approfondissement, la provocation de l’expérience praxéologique ainsi que sur l’émergence des lieux expérimentaux en philosophie de l’éducation à travers ses représentations, herméneutiques et développements dans le cadre des espaces pluriels culturels et socio-politiques contemporains. La première phase de la création du Réseau a permis la préparation de la création elle-même du Laboratoire de Recherche en Philosophie Pratique (L.R.Ph.P.) en lui donnant certaines de ses directions basiques, comme c’est l’emphase sur la structure des Ateliers en tant qu’une structure par excellence liée à la praxis. Pendant cette même phase, le Réseau, à cause de son groupe fondateur, avait investi sur la francophonie essayant surtout de tracer la ligne de recherche associant la philosophie de l’éducation avec la praxis surtout à travers l’expérience académique.
English
First Phase
2012-2017
The Network of Philosophy of Education in Praxis (NePhedinPrax) was founded in view of organizing a frame of research which, through the singularity of Philosophy of Education (inasmuch as it arises emphatically the question of the meaning of praxis in education or the education as praxis on all levels) will formulate equally the issue of education as an issue crucial for philosophy. The research concerns more specifically the ways of implication of the Philosophy of Education with practice by questioning the practices and activities, in their multiplicity and diversity, which often are ignored or set aside by the institutionalized Philosophy of Education. The Network is interested in the development of a gaze which would shed light on the complexity of the pedagogical dimension of philosophy. Thus, it emphasizes the problematization, the provocation and the delving into the praxeological experience and the emergence of experimental places in the philosophy of education through its multiple representations, interpretations and developments within the plural, modern educational spaces. The first phase of the foundation of the Network have permitted the design of the foundation itself of the Laboratory of Research on Practical Philosophy (LR.P.Ph.) by providing some of its basic orientations, as the emphasis on the structure of Workshops is, as a structure par excellence linked to praxis. In this 1st phase, the Network, because of the composition of its foundation group has invested in the Francophonie trying to plot a course of research which puts forward the connection of the philosophy of education with praxis starting from the academical experience.