Ελληνικά
«Το να κάνω μάθημα υπήρξε ένα μείζον κομμάτι της ζωής μου, στο οποίο είχα εμπλακεί με πάθος. […] είναι σαν μια έρευνα εργαστηρίου: δίνεις μαθήματα σε σχέση με αυτά που ερευνάς, όχι σε σχέση με αυτά που γνωρίζεις. Θέλει πολλή προπαρασκευαστική εργασία για να φτάσεις σε λίγα λεπτά έμπνευσης […] Στη φιλοσοφία απορρίπταμε την αρχή της “προοδευτικής οικοδόμησης της γνώσης”: […] o καθένας έπαιρνε αυτό από το οποίο είχε ανάγκη ή το οποίο επιθυμούσε, αυτό το οποίο είχε να το κάνει κάτι, έστω κ μακριά από το γνωστικό του πεδίο».
Gilles Deleuze, «Για τη φιλοσοφία», στο: Διαπραγματεύσεις, 1972-1990, Paris: éd. De Minuit, 1990.
Français
«Les cours ont été toute une partie de ma vie, je les ai faits avec passion […] C’est comme un laboratoire de recherches : ont fait cours sur ce qu’on cherche et non pas sur ce qu’on sait. Il faut préparer longtemps pour faire quelques minutes d’inspiration […] Εn philosophie, nous refusions le principe de “progressivité des connaissances” : […] chacun prenait ce dont il avait besoin ou envie, ce dont il avait quelque chose à faire même loin de sa discipline».
Gilles Deleuze, «Sur la philosophie», dans: Pourparlers, 1972-1990, Paris: éd. De Minuit, 1990.
English
“Giving courses has been a major part of my life,in which I’ve been passionately involved […] It’s like a research laboratory: you give courses on what you are investigating, not on what you know. It takes a lot of preparatory work to get a few minutes of inspiration […] In philosophy, we rejected the principle of ‘building up knowledge’ progressively: […] everyone took what they needed or wanted, what they could use”.
Gilles Deleuze, «On philosophy», in: Negotiations, 1972-1990, Columbia University Press, 1995.
