Ελληνικά
Μουσική Εκπαίδευση & Πρακτική Φιλοσοφία
Φιλοσοφικό Παρατηρητήριο
Στο πλαίσιο της γενικότερης διερεύνησης στο Ε.Ε.Π.Φ. σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους είναι δυνατόν να κατανοηθεί σήμερα η πρακτική φιλοσοφία «και δη σε κατεξοχήν διαμεσολαβητικά περιβάλλοντα, όπως αυτά των ποικίλων μορφών εκπαίδευσης, η μουσική εκπαίδευση αναδεικνύεται ως ένας πλεονεκτικός τόπος για τον έλεγχο παρόμοιων προβληματισμών. Τίθεται έτσι, τίθεται με οξύτητα το ζήτημα της αξιοποίησης του μουσικού έργου ως εκπαιδευτικού υλικού, ακριβώς διακρίνοντας τις παγίδες της αντικειμενοποίησης της μουσικής και εν τέλει της απο-μουσικοποίησής της μέσω της εκπαιδευτικής μη-πράξης, ενώ διερευνώνται ερωτήματα, όπως: ποιες οι μορφές, οι σχέσεις, τα μοτίβα & οι έννοιες που συνδέουν τη φιλοσοφία και τη μουσική στην εκπαιδευτική πράξη, ποιες ικανότητες & δεξιότητες επιτρέπουν στον/στην εκπαιδευτικό να κινηθεί συγχρόνως σε μουσικό & φιλοσοφικό επίπεδο, ποια η σημασία της αναγνώρισης /ανάδειξης των φιλοσοφικών στοιχείων της/στη μουσική/ς εκπαίδευση/ς». Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιείται το θεωρητικό πεδίο της «Πραξιακής Φιλοσοφίας» για τη Μουσική Εκπαίδευση.
Français
Εducation Musicale & Philosophie Pratique
Observatoire Philosophique
Dans le cadre d’une recherche plus générale au sein du L.R.Ph.P. relativement aux manières avec lesquelles la philosophie pratique peut être aujourd’hui comprise « «και δη σε κατεξοχήν διαμεσολαβητικά περιβάλλοντα, όπως αυτά των ποικίλων μορφών εκπαίδευσης, η μουσική εκπαίδευση αναδεικνύεται ως ένας πλεονεκτικός τόπος για τον έλεγχο παρόμοιων προβληματισμών. Τίθεται έτσι, τίθεται με οξύτητα το ζήτημα της αξιοποίησης του μουσικού έργου ως εκπαιδευτικού υλικού, ακριβώς διακρίνοντας τις παγίδες της αντικειμενοποίησης της μουσικής και εν τέλει της απο-μουσικοποίησής της μέσω της εκπαιδευτικής μη-πράξης, ενώ διερευνώνται ερωτήματα, όπως: ποιες οι μορφές, οι σχέσεις, τα μοτίβα & οι έννοιες που συνδέουν τη φιλοσοφία και τη μουσική στην εκπαιδευτική πράξη, ποιες ικανότητες & δεξιότητες επιτρέπουν στον/στην εκπαιδευτικό να κινηθεί συγχρόνως σε μουσικό & φιλοσοφικό επίπεδο, ποια η σημασία της αναγνώρισης /ανάδειξης των φιλοσοφικών στοιχείων στη/της μουσική/ς εκπαίδευση/ς». Dans cette logique, le cadre théorique qui est mis en valeur est celui de la « Philosophie Praxique » pour l’Education Musicale.
English