2ο Διεθνές Διαδικτυακό Σεμινάριο Υποψηφίων Διδακτόρων/ισσών
Θεματικές Έρευνας ΙΙ, 2020-1
Γενικές Επισημάνσεις
Το 2ο Διεθνές Σεμινάριο για υποψήφιους/ες διδάκτορες/ισσες απευθύνεται μόνο σε υδ που συνεργάζονται με το Ε.Ε.Π.Φ.
Η θεματική είναι ελεύθερη. Οι υποψήφιοι/ες διδάκτορες/ισσες μπορούν να παρουσιάσουν την έρευνά τους ή όποιο άλλο θέμα σχετίζεται με αυτήν ή με άλλους τομείς των ερευνητικών τους ενδιαφερόντων και αναγκών
Η παρουσίαση συγγράφεται και πραγματοποιείται μόνο από τους/τις υδ. Ωστόσο, το τελικό κείμενο που θα συμπεριληφθεί στα Πρακτικά του 2ου Σεμιναρίου, είναι δυνατό να συνυπογραφεί από τον/την υδ & τον/την επιβλέποντα/ουσα
Οι επιβλέποντες/ουσες μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να συμμετάσχουν στις εργασίες του Σεμιναρίου και ιδιαίτερα στις συζητήσεις που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκειά του
Κάθε επιβλέπων/ουσα έχει επιπλέον τη δυνατότητα να προτείνει μία παρέμβαση σχετική με ζητήματα μεθοδολογίας ή κοινού ενδιαφέροντος για τους/τις υδ.
Αντίστοιχα, είναι δυνατόν οι επιβλέποντες/ουσες να οργανώσουν κοινά εργαστήρια με τα παραπάνω θέματα
Τα κείμενα για τα Πρακτικά, θα πρέπει να αποσταλούν στη διεύθυνση: lab-prapl-ph@aegean.gr μέχρι τις 15 Μαρτίου 2021. Για τις οδηγίες συγγραφής, μπορείτε να δείτε εδώ: //practphilab.aegean.gr/προδιαγραφές-συγγραφής-κειμένων-consignes-aux-auteur/
2ème Séminaire International des Doctorants/tes En ligne
Thématiques de Recherche II, 2020-21
Indications Générales
Le 2ème séminaire pour des doctorants/es est adressé seulement à des doctorants/es qui collaborent avec le L.R.Ph.P.
La thématique est libre. Les doctorants/tes peuvent présenter leur recherche ou tout autre thème relatif à cette recherche ou à d’autres secteurs de leurs intérêts ou besoins de recherche
La présentation est rédigée et réalisée par les doctorants/es. Pourtant, le texte final qui va être contenu dans les Actes du 2ème Séminaire peut avoir comme co-auteurs/es le/la directeur/trice de la thèse et le/la doctorant/e
Les directeurs/trices de la thèse peuvent, s’ils le désirent, participer aux travaux du Séminaire et particulièrement aux discussions qui vont y être développées
Chaque directeur/trice de thèse a en plus la possibilité de proposer une intervention relative à des questions de méthodologie ou d’intérêt commun pour les doctorants/es
Corrélativement, les directeurs/trices de thèse peuvent organiser des ateliers partagés autour de ces thèmes
Les textes pour les Actes, doivent être envoyés à l’adresse : lab-prapl-ph@aegean.gr jusqu’au 15 Mars 2021 . Pour les consignes de rédaction vous pouvez voir ici : //practphilab.aegean.gr/προδιαγραφές-συγγραφής-κειμένων-consignes-aux-auteur/
2nd On-line Doctoral Students International Seminar:
Research Themes ΙI, 2020-2021
General Remarks
The 2nd doctoral students International Seminar is addressed only to PhD students who collaborate with the «Laboratory of Research on Practical Philosophy» (L.R.P.Ph).
The subject choice is free. PhD candidates can present their research or any other topic related to it or το other areas of their research interests and needs.
The presentation is written and carried out only by the PhD students. However, the final text to be included in the Proceedings of the 2nd Seminar may be co-signed by the thesis supervisor.
Thesis supervisors can, if they wish, participate in the works of the Seminar and especially in the discussions that take place during it.
Moreover, each thesis supervisor has the opportunity to propose a presentation related to issues of methodology or of common interest for the PhD students.
Respectively, it is possible for the thesis supervisor to organize joint workshops on the above topics
The texts for the Proceedings should be sent to the address: lab-prapl-ph@aegean.gr until the 15th of March 2021. For the writing guidelines, you can see here: //practphilab.aegean.gr/προδιαγραφές-συγγραφής-κειμένων-consignes-aux-auteur/
Εργαστήρια / Workshops
Prof. Damianos Konstantinidis
The stage director and the text
Prof. Xenofon Bitsikas & Prof. Polyxeni Mantzou
Wild things
Cogitationes
Prof. Walter Omar Kohan
Is it possible to make school through (virtual) Philosophy and (virtual) Art?
Prof. Elena Theodoropoulou
Teaching through materials: the "impossible" gesture of de-normativization
Παρουσιάσεις / Presentations
Nathalie Portas
Philosophy for teenagers as a part of compulsory education in France
Oscar Lorca
The problem of self-realization in John Dewey's early writings
Maricela Pérez López
Indigenous education in Mexico
Giovânia Costa
Between sensorimotor and attention: a possibility of new sensory impressions
Daniel Gaivota
Directions, paths and choices: to enlarge the surface of movement
Konstantinia Antoniou
Homelessness through Interpretative Phenomenological Analysis prism
Eleni Tziora
The fragility of the world in Hannah Arendt's political thought
María José Carrasco Zavala
Thinking about the teacher ethics with Bernard Williams and Stanley Cavell
Jian Ding
Three propositions of Marxist educational thought
Sotirios A. Bardas
Debating Values in the Classroom
Eleni Eirini Chronopoulou
The Latent Curriculum: Tracing terms and definitions
Evi Dimitropoulou
Multimedia Project Antigone: Plan for an ongoing performance on the teen...
Elena Nikolakopoulou
The hidden weaving of concepts in the thought of Elena Theodoropoulou
Εugenia Patta
Philosophical elements in the structure of the graphic novel: the case/example of Art Spiegelman's «Maus»
Contributors
Organization & Scientific Responsibility: Prof. Elena Theodoropoulou *** Evaluation Commitee: Professors Edwige Chirouter, Roberto Frega, Walter Omar Kohan, Evelia Mejia, Didier Moreau, Alexandros Theodoridis, Elena Theodoropoulou
Contributors