Βιογραφικό Σημείωμα
Αλέξανδρος Θεοδωρίδης
Email: atheodor@psed.duth.gr
Ο Αλέξανδρος Θεοδωρίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής της Φιλοσοφίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Το ερευνητικό και συγγραφικό του ενδιαφέρον στρέφεται στις εξής περιοχές: Φιλοσοφική Ανθρωπολογία, Φιλοσοφία και Ψυχανάλυση, Φιλοσοφία της Παιδείας, Πολιτική Φιλοσοφία, Πολιτική-ηθική-αισθητική αγωγή, Φιλοσοφία του Περιβάλλοντος, Περιβαλλοντική Ηθική, Επαγγελματική Ηθική, Διαπολιτισμική Ηθική. Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα και είναι μέλος φιλοσοφικών και ψυχαναλυτικών εταιρειών. Επιπλέον, είναι συνεργάτης-ερευνητής του Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Φ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είναι Διευθυντής του ΠΜΣ «Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία». Ενδεικτικές δημοσιεύσεις: «Κοινωνικές φαντασιακές σημασίες και αμφισβήτηση της θέσμισης της κοινωνίας», στο: Δεσποτόπουλος, Κ., Δ., (εισ.), Ψυχή, Λόγος, Πόλις. Αφιέρωμα στον Κορνήλιο Καστοριάδη, Αθήνα: Ύψιλον/βιβλία, 2007, σσ. 175-191 / «The ethos of mortality as the foundation of democratic education», στο: Boudouris, K. & Knežević, M. (εκδ.), Paideia: Education in the Global Era, τόμ. I, Αθήνα: Εκδόσεις Ιωνία, 2008, σσ. 238-249 / «The retreat of the individual into private life, the decline of public life and the role of education», Phronimon, τόμ. 9 (2), 2008, σσ. 49-63 / «Η απελευθερωτική δύναμη της τέχνης και η κατίσχυση της μηδενιστικής αγωγής», στο: Θεοδωροπούλου, Ε. (επιμ., μτφρ., εισ.), Φιλοσοφία της Παιδείας. Λόγοι, όψεις, διαδρομές, Αθήνα: Πεδίο, 2010, σσ. 159-184 / «The scars suffered by democracy in the name of “democracy”: Democratic education in name only and the re-emerging face of totalitarianism in the contemporary western world», Skepsis, τόμ. XII (IV), 2012, σσ. 125-134 / «The contribution of Castoriadean thought to the understanding of mortality and the question of the individualisation of the human being», Papyri – Scientific Journal, τόμ. 4, 2015, σσ. 113-126 / «The Radical Character of Art and the Pedagogical and Political Value of the ‘Sublime’ in Adorno’s Aesthetic Theory», Philosophy Study, τόμ. 6 (1), 2016, σσ. 1-18 / «The ethos of the teacher as a critical thinker», Epistrophe. International Journal of Professional Ethics in Philosophy and Education. Studies and Practices [EPREPE] του «Εργαστηρίου ‘Ερευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία» (Ε.Ε.Π.Φ.), τόμ. III, 2019-2020, Ρόδος: L.R.P.Ph., 2020, σσ. 168-193.