Ο Andrea Potestio είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Γενικής και Κοινωνικής Παιδαγωγικής (επιστημονικός κλάδος M-PED/01) στο Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Bergamo. Τον Νοέμβριο του 2020 απέκτησε την Εθνική Επιστημονική Πιστοποίηση ως Τακτικός Καθηγητής στον τομέα 11/Δ1. Διδάσκει το αντικείμενο της Γενικής Παιδαγωγικής στο πλαίσιο του Προπτυχιακού κύκλου σπουδών στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Εργασίας στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού προγράμματος στις Παιδαγωγικές Επιστήμες. Οι βασικές ερευνητικές του γραμμές είναι δύο: 1) η πρώτη, πιο θεωρητική και επιστημολογική, εστιάζει στη μελέτη, για κύριες κατηγορίες και συγκεκριμένες διαφορές, ορισμένων βασικών εννοιών της Παιδαγωγικής, όπως η φροντίδα, η εκπαίδευση, η επιμόρφωση-κατάρτιση, με ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξή τους στο πλαίσιο της παιδαγωγικής παράδοσης. Η μελέτη αυτών των θεμάτων παρήγαγε μια σε βάθος ανάλυση του πλεονεκτήματός τους τόσο στις τυπικές όσο και στις μη τυπικές διαδικασίες εκπαίδευσης και κατάρτισης/επιμόρφωσης, καθώς και των μεθόδων αφήγησής τους, χρήσιμων στον παιδαγωγικό χώρο. Αυτός ο θεωρητικός πυρήνας βρίσκεται στον τόμο Bisogno di cura, desiderio di educazione (με τον Fabio Togni, εκδ. La Scuola, 2011) και σε αρκετές εργασίες και συμμετοχές σε εθνικά συνέδρια και σεμινάρια. Οι προβληματισμοί για την Επιστημολογία της Παιδαγωγικής ξεκίνησαν από τη μελέτη των έργων του Jean Jacques Rousseau και συγκεντρώθηκαν στην έκδοση του τόμου Un altro Émile. Rilettura di Rousseau (εκδ. La Scuola, 2013) και σε μια νέα κριτική ιταλική μετάφραση του Émile, ενημερωμένη με τις πιο πρόσφατες εθνικές και διεθνείς δημοσιεύσεις σχετικά με τα έργα του Rousseau (εκδοτικός οίκος Studium, 2016) 2) η δεύτερη ερευνητική γραμμή αφορά στην Παιδαγωγική της Εργασίας και την ανάλυση των διαμορφωτικών διαστάσεων των εργασιακών δραστηριοτήτων και των συναφών επιστημολογικών ζητημάτων, ξεκινώντας από την ενίσχυση της παιδαγωγικής αρχής της Διαμορφωτικής Εναλλαγής, και μέσω της ιστορικής μελέτης ορισμένων παιδαγωγικών θεωριών για την σύνδεση θεωρίας και πράξης.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok