Ελληνικά
Français
English
Ελληνικά
Φιλοσοφικό Αναλόγιο
Πρόσωπα και ιδέες σε κίνηση… Επιστροφές: Fla(e)sh
όρφνη και σκότος εστίν αλάμπετον· ην δε σε μύστης εισαγάγη, φανερού λαμπρότερ’ ηελίου
(Greek Anthology, 540 AΔΗΛΟΝ, Loeb Classical Library)
Αναγνώσεις μονολογικές, παράλληλες ή διαλογικές. Κάδρο, στιγμή, φωνή, απόσπασμα, αποσιωπητικά, αντήχηση, μετέωρο, παίγνιο, αίσθηση, απόλαυση, απόκλιση. Ο φιλοσοφικός λόγος διαβασμένος, τα κείμενα ανοιγμένα στον ήχο, την εικόνα, τη σιωπή & το ίδιο τους το άκουσμα. Η ανάγνωση ως χειρονομία. Νοn finito.
Επιστημονική επιμέλεια, οργάνωση, συντονισμός & επιλογή φιλοσοφικών πηγών: Καθ. Έλενα Θεοδωροπούλου
Το project εντάσσεται στην προσπάθεια διερεύνησης και δοκιμής των τρόπων έκφρασης που εμπεριέχουν και φέρουν τη φιλοσοφία. Με σειρά σεμιναρίων, εργαστηρίων & συζητήσεων, αναδεικνύεται ένας εννοιολογικός άξονας, ο οποίος αναπτύσσεται πολλαπλά μέσα από δέσμη φιλοσοφικών κειμένων, που επιλέγονται ώστε να εμφανίζουν, να συγκροτούν και να ανασκευάζουν τον άξονα οργανώνοντας άλλοτε μία νοηματική ροή άλλοτε αποσπασματικές συλλήψεις. Στην κατάληξη της προετοιμασίας αυτής, η ανάγνωση των κειμένων υποστηρίζεται με οπτικοακουστικό υλικό και performance μουσικής και κίνησης, η οποία διαμορφώνεται in progress παρακολουθώντας στενά τα κείμενα, καθώς σταδιακά αναδύονται ή επιλέγονται και γίνονται συλλογικό αντικείμενο ανάγνωσης, ακρόασης και ερμηνείας. Η όλη διαδικασία αναπτύσσεται ως άσκηση, έτσι ώστε εν τέλει η ανάγνωση να κινείται ως απορία.
Φιλοσοφικό Αναλόγιο 1
Το Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Φ.) συμμετείχε στο πλαίσιο των 3μερων εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Παν/μίου Αιγαίου, με το Φιλοσοφικό Αναλόγιο1:
…χρειος ει ξένη φυγάς…
Καθηγήτρια Έλενα Θεοδωροπούλου, Έλενα Νικολακοπούλου (Mphil, Ε.Κ.Π.Α.), Μαρία Αργυρίου (Μουσικο-παιδαγωγός, μετα-διδακτορική ερευνήτρια, Παν/μιο Αιγαίου) & ηχογραφημένη φωνή: Ηλίας Βάκης, (Ηθοποιός, εκπ/κός θεατρικής αγωγής, τελειόφοιτος, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.).
[αφίσα, σελιδοδείκτης, κείμενα, report, ηχητικό στιγμιότυπο, photos, booklet]
Φιλοσοφικό Αναλόγιο 2
Το Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Φ.) συμμετείχε στο πλαίσιο της “16ης Διεθνούς Συνάντησης για τις Νέες Φιλοσοφικές Πρακτικές στο σχολείο και την πόλη”, που συν-διοργάνωσε το Ε.Ε.Π.Ε.Φ. με την Έδρα της UNESCO Πρακτικές φιλοσοφίας με παιδιά: μια εκπαιδευτική βάση διαπολιτισμικού διαλόγου και κοινωνικού μετασχηματισμού, για την Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας της UNESCO, με το Φιλοσοφικό Αναλόγιο2:
Lubridiun materiae
Καθηγήτρια Έλενα Θεοδωροπούλου, Έλενα Νικολακοπούλου (Υποψήφια Διδ/σα, Παν/μιο Αιγαίου), Μαρία Αργυρίου (Μουσικο-παιδαγωγός, μετα-διδακτορική ερευνήτρια, Ε.Ε.ΔΙ.Π., Παν/μιο Αιγαίου) & ηχογραφημένη φωνή: Ηλίας Βάκης (Ηθοποιός, εκπ/κός θεατρικής αγωγής, απόφοιτος, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.). στην εκτέλεση των μουσικών αντιφωνιών, συμμετείχε και ο φοιτητής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Νικήτας Κατσουράκης.
[αφίσα, σελιδοδείκτης, πρόγραμμα, περιλήψεις, κείμενα, photos, report]
Français
Lutrin Philosophique
Personnes et idées en mouvement… Retours: Fla(e)sh
όρφνη και σκότος εστίν αλάμπετον· ην δε σε μύστης εισαγάγη, φανερού λαμπρότερ’ ηελίου
(Greek Anthology, 540 AΔΗΛΟΝ, Loeb Classical Library)
Lectures monologiques, parallèles ou dialogiques. Cadre, moment, voix, fragment, points de suspension, réverbération, suspendu, jeu, sensation, plaisir, écart. Le discours philosophique lu, les textes ouverts au son, à l’image, au silence ainsi qu’à leur propre audition. La lecture en tant que geste. Non finito.
Direction, Organisation, Coordination & sélection de sources philosophiques: Prof. Elena Théodoropoulou
Le projet fait partie de l’effort d’exploration et d’essai des manières d’expression contenant et portant la philosophie. Par une série de séminaires, d’ateliers et de discussions, un axe conceptuel se fait jour, se développant de plusieurs manières à travers un faisceau de textes philosophiques qui sont choisis de sorte à faire apparaître, constituer et reconstituer l’axe par organisant tantôt un flux de sens tantôt des conceptions fragmentaires. A l’aboutissement de cette préparation, la lecture des textes est soutenue par de matériel audiovisuel et une performance de musique et de mouvement, formée in progress en suivant de près les textes, au fur et à mesure qu’ils émergent ou qu’ils sont choisis progressivement et deviennent un objet collectif de lecture, d’écoute et d’interprétation. La totalité du processus se développe en tant qu’exercice, de sorte finalement que la lecture se meuve en tant qu’aporie.
Lutrin Philosophique 1
Le Laboratoire de Recherche en Philosophie Pratique (L.R.Ph.P.), a participé au festival organisé par la Faculté des Sciences Humaines de l’Université d’Egée, avec le Lutrin Philosophique1:
…χρειος ει ξένη φυγάς…
Professeure Elena K. Théodoropoulou, Elena Nikolakopoulou (Mphil, Université Nationale et Kapodistrienne d’Athènes), Maria K. Argyriou (Musico-pédagogue, chercheuse post-doctorale, Université d’Égée) & voix enregistrée: Ilias Vakis (Acteur, professeur d’art dramatique, étudiant, D.S.É.P.I.É.).
[affiche, marque-page, textes, rapport, enregistrement audio, photo, booklet]
Lutrin Philosophique 2
Le Laboratoire de Recherche en Philosophie Pratique (L.R.Ph.P.), a participé aux “16ème Rencontres Internationales sur les Nouvelles Pratiques Philosophiques à l’ école et dans la cité”, coorganisées par le L.R.Ph.P.A. et la Chaire UNESCO Pratiques de la philosophie avec les enfants: une base éducative pour le dialogue interculturel et la transformation sociale, dans le cadre de la Journée mondiale de la philosophie à l’ UNESCO, avec le Lutrin Philosophique2:
Lubridiun materiae
Professeure Elena K. Théodoropoulou, Elena Nikolakopoulou (Doctorante, Université d’Égée), Maria K. Argyriou (Musico-pédagogue, chercheuse post-doctorale, collaboratrice scientifique, Université d’Égée) & voix enregistrée: Ilias Vakis (Acteur, professeur d’art dramatique, diplômé, D.S.É.P.I.É.); à l’exécution des répliques musicales participa également l’étudiant du D.S.E.P.I.E., Nikitas Katsourakis.
[affiche, marque-page, programme, résumés, textes, photos, rapport]
English