Ερευνητικά πεδία:
Φιλοσοφία της Παιδείας, Πρακτική Φιλοσοφία∙ oι πολυτροπικές της μορφές & οι δεσμοί μεταξύ πρακτικής φιλοσοφίας & τεχνών, ιδιαίτερα μέσω των εννοιών των αντικειμένων και του σώματος, Ηθική της εκπαίδευσης και μορφές εφαρμοσμένης ηθικής στην εκπαίδευση/επαγγελματική ηθική, Φιλοσοφία στην εκπαίδευση/Φιλοσοφία με παιδιά, Παιδαγωγική της φιλοσοφίας, φιλοσοφικές εμπειρίες & πρακτικές στη λογοτεχνία & τις τέχνες, ποιοτικές μεθοδολογίες στην έρευνα και την επιμόρφωση (προβληματοποίηση-διλημματοποίηση, ημερολόγιο έρευνας).
Έρευνα:
Επιστημονικά Υπεύθυνη (για την ελληνική συμμετοχή) του προγράμματος Tempus: «Continuous Training of workers of the tourism sector in Caucasia» (FCTK) [2007-2010]. Partners: France, Caucasia, Abakan, Vladivostok, Greece. Επιστημονικά συνυπεύθυνη (για την ελληνική συμμετοχή) των προγραμμάτων: 1. «SOPE – Service of orientation and placement of students» [2005-2008]. Partners: France, Moldavia, Greece. 2. «Education for life-Social work» [2005-2006]. Partners: France, Yekaterinburg / Russia, Greece. 3. «Education for life – professions of tourism, hotels and restoration» [2005-2006]. Partners: France, Yekaterinburg / Russia, Caucasia, Greece.
2010-2014: Τμηματικά Υπεύθυνη για την Ειδική Σύμβαση Διεθνούς Συνεργασίας μεταξύ των Πανεπιστημίων της Rouen (France) και του Αιγαίου (Ελλάδα). Στο πλαίσιο αυτό, συντονίστρια του Δικτύου Διδακτορικής Κατάρτισης στις Επιστήμες της Αγωγής (REFODOSE), που περιλαμβάνει τα Τμήματα των Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Αιγαίου & υπεύθυνη της συνεργασίας μεταξύ του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (MERSE) στην Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής με το (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
2000-2001: Συμμετοχή στην επιτροπή κατάρτισης και σύνταξης της πρότασης «Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», στο πλαίσιο του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. ΙΙ, «Επαγγελματικός προσανατολισμός και σύνδεση με την αγορά εργασίας», μέτρο 2.4
2003-2004: Συμμετοχή στην ομάδα έργου για τη διαμόρφωση της ιδρυματικής πρότασης για το «Διαπανεπιστημιακό – Διακρατικό – Διατμηματικό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», στον Άξονα Συνεργασίας: Ελλάδα – Τουρκία – Χώρες Εύξεινου Πόντου.
2002-2004: Συμμετοχή στην ομάδα έργου για τη διαμόρφωση και υποβολή της ιδρυματικής πρότασης, στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, για τη χρηματοδότηση πράξεων, «Σχολικά Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης». Συμμετοχή στην ομάδα υποστήριξης και αξιολογήτρια στο πλαίσιο του ίδιου έργου.
2008-2010: Συντονίστρια του «Προγράμματος επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή» (για το υποέργο Ρόδου).
Συντονίστρια / επιστημονικά υπεύθυνη (του ελληνικού σκέλους) του Προγράμματος Leonardo de Vinci, «Vocational Professionalization by Practising Philosophy (with Children)- VP3». Εταίροι: Αυστρία, Γερμανία, Ελλάδα, Ρουμανία. Στο Πρόγραμμα απονεμήθηκε στη Βιέννη, στις 2 Δεκεμβρίου 2011, το βραβείο «Δια βίου εκπαίδευση» [Lifelong Learning Award 2011]. Συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στα τρία πλέον επιτυχημένα προγράμματα LEONARDO DA VINCI σε επίπεδο καλής πρακτικής στην Aυστρία, σε σύνολο 500 προγραμμάτων.
2008: Συνεργασία με το Εργαστήριο Expérice. Άξονας έρευνας «l’éducation tout au long de la vie»: Université de Paris 8 de Vincennes à Saint-Denis UFR SEPF / Département des Sciences de l’éducation. Ερευνητικό σχέδιο, Terre et culture en transe/Collection Terre et cultures en transe. Βασικοί συνεργάτες: (Γαλλία:) Jacques Ardoino, Remi Hess, Martine Abdallah-Pretceille, Guy Berger, Lucette Colin (Γερμανία:) Gaby Weigand, Christoph Wulf, Daniel Cohn-Bendit.
Από το 2007 & εξής: Ερευνητική συνεργασία με τους: Ann Margaret Sharp, Gregory Maughn (Institute of The Advancement of Philosophy for Children, Montclair University), Camhy Daniela (Graz Universität/ Austrian Center for Philosophy with Children), στο πεδίο της διδασκαλίας της Φιλοσοφίας στο Σχολείο και της «Φιλοσοφίας για/με Παιδιά».
2001-2010: Μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας CIEDUS (Université Santiago de Cali/Colombie): Κολομβία, Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία. Το ερευνητικό αυτό πρόγραμμα αξιολογήθηκε στην κατηγορία A1 (Excellence) από τον κολομβιανό ερευνητικό φορέα αξιολόγησης (COLCIENCIAS.http://201.234.78.173:8080/gruplac/EnRecursoHumanoGr/all.do?tpo_rh=P. Grupo de Investigación Ciencias de la Educación, Educación superior y Conceptos, CIEDUS/Categoría A1 (Excelencia). Fecha de creación 08/2001. Ερευνητικοί άξονες: A. Conceptos, saberes y educación Superior B. Políticas, prácticas, organización y educación superior C. Sociedad del conocimiento, tic’s y educación superior.
2010-2016: Ερευνήτρια στο Gabinete de Filosofia da Educaçâo de l’Instituto de Filosofia, στο πλαίσιο του σχεδίου «Philosophie de l’éducation et contemporanéité»
Εγγεγραμμένη ως ξένη ερευνήτρια στα: 1. FCT (Fundação para a Ciência e a Tecnologia- Ministério da Ciência, Tecnologia e ensino superior) και 2. National Foundation of Research of Brazil (CNPq – Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico.
2014-2017: Μέλος της ερευνητικής ομάδας στο διαπανεπιστημιακό, διεπιστημονικό σχέδιο εργασίας: «”Le bien-être à l’école” / «Well-being in school» / «Το ευ ζην στο σχολείο»». (Συνεργάτες/τριες: ESPE d’Aquitaine: Bénédicte Courty (κλινική ψυχολογία), Jean-François Dupeyron (φιλοσοφία), Christophe Miqueu (φιλοσοφία) / ESPE de Créteil-Paris-Versailles: Émilie Boujut (ψυχολογία) / Université de Strasbourg: Claire Metz (κλινική ψυχολογία), Anne Thévenot (κλινική ψυχολογία) / Université de Lyon 2: Christine Morin-Messabel, Marie Préau (κοινωνική ψυχολογία) / Université de Lyon 1 : Muriel Salle (ιστορία της εκπαίδευσης) / ParisVII: Emmanuel Arlot (φιλοσοφία) [Γαλλία]. Université de Sherbrooke: Jacques Quintin (φιλοσοφία) [Καναδάς], Έλενα Θεοδωροπούλου (φιλοσοφία) [Ελλάδα]).
2006-2016: Μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου PROBLEMA και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Δικτύου (με μέλη: Université de Nantes, Université Catholique de l’Ouest, Université de Trois Rivières-Québec, Universidad da Porto, Université Libre de Bruxeles, Université de Caen, Uniersité de Bordeaux 4, Université de Lille).
2012-2013 : Συνεργασία με το εργαστήριο CiViic του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης (Département des Sciences de l’Éducation/ UFR des Sciences de l’Homme et de la Société) του Πανεστημίου της Rouen.
Ιδρυτικό μέλος της Société Francophone de Philosophie de l’Education (Sofphied).
Ιδρύτρια/Συντονίστρια του Διεθνούς Δικτύου «Philosophie de l’Education en Praxis» (NePhEdinPrax) //practphilab.aegean.gr/nephedinprax/
Ιδρυτικό μέλος της Association francophone internationale d’éthique de la relation d’aide et de la santé mentale (afierasm).
Επιστημονικά υπεύθυνη της ελληνικής συμμετοχής στο πρόγραμμα «Pratiques de la philosophie avec les enfants: une base éducative pour le dialogue interculturel et la transformation sociale»/ UNITWIN / Chaires UNESCO (Φορέας: Πανεπιστήμιο της Nantes, με τη στήριξη του προγράμματος έρευνας EnJeu [x], Πανεπιστήμιο της Angers.
2014-2016: Επιστημονικά και οργανωτικά υπεύθυνη για την ελληνική συμμετοχή στο σχέδιο έρευνας «Οι Καλλιτεχνικές & Φιλοσοφικές Πρακτικές για να αλλάξουμε το σχολείο;» (PHILARPE). Ακαδημαϊκοί φορείς: Εργαστήριο «Εκπαίδευση, Πολιτισμοί, Πολιτικές» (EΠΠ, Παν/μιο Lumière Lyon2) και «Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική & Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία» (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.) /Παν/μιο Αιγαίου. Συνεργαζόμενος φορέας: Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δωδ/σου. Το σχέδιο εγκρίθηκε από το Παν/μιο της Λυών. [//practphilab.aegean.gr/research/philarpe/]
2015-2017: Επιστημονικά υπεύθυνη για την ελληνική συμμετοχή στο διεπιστημονικό σχέδιο έρευνας «Ο Μαθητής/τρια στο νησί του». Ακαδημαϊκοί φορείς: ESPE d’Aquitaine et l’Université de Bordeaux, οι ομάδες έρευνας CEMCC, LACES, LITT&ARTS, MICA et SPH, το Eργαστήριο Ε.Ε.Π.Ε.Φ. Συνεργαζόμενος φορέας: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδ/σου. To σχέδιο εγκρίθηκε από το Παν/μιο της Bordeaux. [//practphilab.aegean.gr/research/the-schoolchild-in-her-island/]
Διευθύντρια του «Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία» (Ε.Ε.Π.Φ.), //practphilab.aegean.gr/
Eισηγήτρια, συντονίστρια & επιστημονικά υπεύθυνη του διαπανεπιστημιακού/διεπιστημονικού ευρωπαϊκού ερευνητικού project «Φιλοσοφικά Αντικείμενα». Για τους πρώτους κύκλους υλοποίησης, συνεργαζόμενο Εργαστήριο: «Εργαστήριο Τέχνη /Αρχιτεκτονική στη Δημόσια Σφαίρα» https://artpublicresearch.wordpress.com/ Τμήμα Αρχιτεκτονικής/ Πανεπιστήμιο Πάτρας & Άξονας 3 του Laboratoire ECP [Laboratoire de Recherche Éducation Cultures et Politiques]: Politiques de l’art et de la culture en éducation et de la formation / Université Lumière Lyon2 (βλ. //practphilab.aegean.gr/philosophical-objects/)
Συντονίστρια για την ελληνική πλευρά στο πλαίσιο διμερών συμφωνιών για ανεξάρτητη συνεργασία μεταξύ του «Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία» (Ε.Ε.Π.Φ.) και των παρακάτω δομών/ιδρυμάτων: Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας και Κοινοτικής Παρέμβασης του ISCET- Ανώτερο Ινστιτούτο Επιχειρηματικών και Τουριστικών Επιστημών (Centro de Investigação Interdisciplinar e Intervenção Comunitária of ISCET- Instituto Superior de Ciências Empresariais e do Turismo), Σχολή Φιλοσοφίας του Παν/μίου Λαβάλ, Κεμπέκ, Καναδάς (Faculté de Philosophie de l’Université Laval, Québec, Canada), Ανώτερο Ινστιτούτο Επιστημών της Eκπαίδευσης του κράτους του Μεξικού (Instituto Superior de Ciencias de la Educación del Estado de México), Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εκπαίδευση, Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο (Programa de Pós-Graduação em Educação [ProPEd], Universidade do Estado do Rio de Janeiro [UERJ]), Εργαστήριο Μελετών & Ερευνών στις Σύγχρονες Λογικές της Φιλοσοφίας /EA 4008, Πανεπιστήμιο Paris 8-Saint Denis (Laboratoire d’ Études et de Recherches sur les Logiques Contemporaines de la Philosophie /EA 4008, Université de Paris 8 – Saint-Denis), Τμήμα Μάθησης, Κατάρτισης και Εκπαίδευσης Δασκάλων, Πανεπιστήμιο της Χάιφα (Department of Learning, Instruction and Teacher Education, University of Haifa), Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Εργαστήριο Εικόνας, Ήχου και Πολιτιστικής Αναπαράστασης (Ε.Η.Π.Α.), του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου (//practphilab.aegean.gr/collaboration-protocols/).
Συνεργαζόμενη διεθνής ερευνήτρια (http://www.llcp.univ-paris8.fr/spip.php?article1758) στο « Eργαστήριο Μελετών και Ερευνών στις σύγχρονες λογικές της φιλοσοφίας» (LLCP/ Statut /Code : EA 4008, Université Paris 8, Vincennes-Saint-Denis http://www.llcp.univ-paris8.fr/spip.php).
Νοέμβριος 2020-Οκτώβριος 2023: Μέλος του Συμβουλίου των Πανεπιστημίων Ευρωπαϊκής Στρατηγικής Συμμαχίας, και επιστημονικά υπεύθυνη της ενότητας εργασίας WP5 – Re-imagining the Campus του έργου «European Reform University Alliance [ERUA]», (code project 101004053), που υλοποιείται στο πλαίσιο της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» του Erasmus+. Στο Δίκτυο Συμμαχίας [ERUA] συμμετέχουν πέντε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: University of Paris 8 (Γαλλία), Roskilde University (Δανία), University of Konstanz (Γερμανία), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Ελλάδα), New Bulgarian University (Βουλγαρία).
Οκτώβριος 2021-Σεπτέμβριος 2024. Επιστημονικά Υπεύθυνη του έργου «Research and Engagement for the European Reform University Alliance [Re-ERUA]» (code project 101035808 ), που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα του H2020-IBA-SwafS-Support-2-2020, καθώς και επιστημονικά υπεύθυνη της ενότητας εργασίας “WP3 The Alliance as an engine for Human Capital ” στο ίδιο έργο.
Νοέμβριος 2020-Μάϊος 2023: Επιστημονικά Υπεύθυνη της Δράσης [Ηλεκτρονική μάθηση και Ανάπτυξη δεξιοτήτων : Προώθηση Διαπεριφερειακής ανταγωνιστικότητας, της ανάπτυξης και απασχόλησης & Κέντρο Σταδιοδρομίας Ερευνητών Αιγαίου ] στο πλαίσιο του Υποέργου 2 της Πράξης με MIS 5046494 και τίτλο «Δίκτυο έρευνας και Τεχνολογίας Αιγαίου Αρχιπελάγους: Ενίσχυση Περιφερειακής Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας & Αριστείας [e-Aegean R&D Network]», Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» – ΕΣΠΑ 2014 – 2020).
Επιστημονικά υπεύθυνη για την ελληνική συμμετοχή στο project PhileAct-Philosophy, Childhood, Action and Citizenship (KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education/Erasmus+) στο πλαίσιο της Έδρας UNESCO “Pratiques de la philosophie avec les enfants” υπό το συντονισμό του Πανεπιστημίου της Nantes. Συνεργαζόμενες δομές: PhiloCité asbl Belgium Prov. Liège, Université d’Egée / Laboratoire de Recherche en Philosophie Pratique (L.R.Ph.P.), Université Dde Guyane, France Cayenne, Université Saint-Joseph-Lebanon, Université de Nouvelle CaledonieFrance, Université de la Polynésie française France, Gabinete de Estratégia, Planeamento e Avaliação Culturais Portugal Lisboa Lisboa.
Μέλος της Mediterranean Association for Philosophy with Children (MAPwC)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες κατόχους Διδακτορικού 2017-2018 /2018-2019/ 2019-2020/ 2020-2021/ 2021-2022/ 2022-2023 στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου» με κωδ. 70183, 80301, 70751, 80098, 80647, 80846, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους. (01/10/2017-30/11/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου Αιγαίου για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023» με κωδ.80885, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (25/11/2022-30/11/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου Αιγαίου για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023- ΥΠ.2 – Κεντρικές Δράσεις για την Πρακτική Άσκηση του Πανεπιστημίου Αιγαίου 2022-2023» με κωδ.80887, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (25/11/2022-30/11/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 με την ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων» με κωδ.80802, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (15/02/2022 – 30/04/2022)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Αιγαίου» με κωδ.80567, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (17/05/2021-30/09/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Μoνάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.Δ.Ι.Π.) Πανεπιστημίου Αιγαίου» με κωδ.80758, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (21/10/2021-30/11/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «Γραφείο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου» με κωδ. 80842, Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους (01/07/2022-30/10/2023)
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «ERASMUS+/Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων μεταξύ χωρών του Προγράμματος 2018, 2019, 2020, 2021. 2022 ΚΑ103»
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Έργο «ERASMUS+/Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων μεταξύ χωρών του Προγράμματος και Χωρών Εταίρων 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 ΚΑ107»
Νοέμβριος 2023-Οκτώβριος 2027: Επιστημονική συντονίστρια εκ μέρους του Πανεπιστημίου Αιγαίου του έργου “European Reform University Alliance2” [Ακρωνύμιο :ERUA 2], (κωδικός έργου 101124451/ ERASMUS-EDU-2023-EUR-UNIV-1/Type of Action: ERASMUS-LS) το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης “Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια” του Προγράμματος Erasmus+. Στο δίκτυο-συμμαχία (ERUA) συμμετέχουν 8 πανεπιστήμια: Université Paris 8 (Γαλλία)/συντονισμός, Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Ελλάδα), New Bulgarian University (Βουλγαρία), SWPS Uniwersytet Humanistycznospoleczny (Πολωνία), Universidad De Las Palmas De Gran Canaria (Ισπανία), Universita Degli Studi Di Macerata (Ιταλία), Stiftung Europa-Universitat Viadrina Frankfurt (Γερμανία), Mykolo Romerio Universitetas (Λιθουανία) & 2 ακόμη πανεπιστήμια ως συνεργαζόμενοι εταίροι: Πανεπιστήμιο Roskilde (Δανία), Πανεπιστήμιο Konstanz (Γερμανία)
Συνεργαζόμενο μέλος του Εργαστηρίου SPH (Επιστήμες, Φιλοσοφία, Ανθρωπιστικές Επιστήμες – UMR(U) 4574, συνεξουσιοδοτούμενου από τα Πανεπιστήμια του Bordeaux & του Bordeaux-Montaigne.