Ελληνικά
Français
English
Ελληνικά
Μουσική Εκπαίδευση & Πρακτική Φιλοσοφία
Στο πλαίσιο της γενικότερης διερεύνησης στο Ε.Ε.Π.Φ. σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους είναι δυνατόν να κατανοηθεί σήμερα η πρακτική φιλοσοφία και δη σε κατεξοχήν διαμεσολαβητικά περιβάλλοντα, όπως αυτά των ποικίλων μορφών εκπαίδευσης, η μουσική εκπαίδευση αναδεικνύεται ως ένας πλεονεκτικός τόπος για τον έλεγχο παρόμοιων προβληματισμών. Τίθεται έτσι, τίθεται με οξύτητα το ζήτημα της αξιοποίησης του μουσικού έργου ως εκπαιδευτικού υλικού, ακριβώς διακρίνοντας τις παγίδες της αντικειμενοποίησης της μουσικής και εν τέλει της απο-μουσικοποίησής της μέσω της εκπαιδευτικής μη-πράξης, ενώ διερευνώνται ερωτήματα, όπως: ποιες οι μορφές, οι σχέσεις, τα μοτίβα & οι έννοιες που συνδέουν τη φιλοσοφία και τη μουσική στην εκπαιδευτική πράξη, ποιες ικανότητες & δεξιότητες επιτρέπουν στον/στην εκπαιδευτικό να κινηθεί συγχρόνως σε μουσικό & φιλοσοφικό επίπεδο, ποια η σημασία της αναγνώρισης /ανάδειξης των φιλοσοφικών στοιχείων της/στη μουσική/ς εκπαίδευση/ς. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιείται το θεωρητικό πεδίο της «Πραξιακής Φιλοσοφίας» (David Elliott) για τη Μουσική Εκπαίδευση.
Φιλοσοφικό Παρατηρητήριο:
Καθ. Έλενα Θεοδωροπούλου
Μουσική εκπαίδευση:
Δρ. Neila Ruiz Alfonzo, Federal University of the State of Rio de Janeiro (Βραζιλία)
Δρ. Μαρία Αργυρίου, Ε.ΔΙ.Π., Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Παν/μιο Αιγαίου (Ελλάδα)
Markus Cslovjecsek, University of Applied Sciences and Arts (Νοτιοδυτική Ελβετία)
Καθ. David J. Elliott, New York University (Η.Π.Α.)
Καθ. Marissa Silverman, Montclair State University (Η.Π.Α.)
Δραστηριότητες:
Γλυφάδα, 27 – 29 Αυγούστου 2015
Θερινό Σεμινάριο
Διεύθυνσης Σχολικής Χορωδίας και εμβίωσης της φιλοσοφικής στάσης του παιδαγωγού
[πληροφορίες]
Ρόδος 9-11 Μαρτίου 2017
Διεθνές Σεμινάριο Επαγγελματικής Ανάπτυξης CPD
Eνσωματώνοντας τη Φιλοσοφία στη Μουσική. Αποκαλύπτοντας πραξιακές όψεις της διδασκαλίας
[αφίσα, σελιδοδείκτης, εγγραφές, πρόγραμμα-περιλήψεις-CVs, report, φωτογραφίες]
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2019
Markus Cslovjecsek & Καθ. Έλενα Θεοδωροπούλου
Φιλοσοφία και μουσική στην τάξη
[αφίσα, περίληψη,Φωτογραφίες]
8-11 Απριλίου 2019
Ανοικτές Ημέρες για την Πραξιακή Φιλοσοφία στη Μουσική Εκπαίδευση
[Ανακοίνωση, Αφίσα,Φωτογραφίες]
30 Απριλίου 2018
Μετα-συνεδριακά διεθνή εργαστήρια Μουσικής Παιδαγωγικής για τις/τους φοιτητές/τριες
Στο πλαίσιο της: 1ης Διεθνούς Biennale Πρακτικής Φιλοσοφίας: Φιλοσοφία στην Πράξη. Η φιλοσοφική χειρονομία: ενεργήματα πολιτικά, ηθικά, εκπαιδευτικά, καλλιτεχνικά
[Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε εδώ]
Français
Εducation Musicale & Philosophie Pratique
Dans le cadre d’une recherche plus générale au sein du L.R.Ph.P. relativement aux manières avec lesquelles la philosophie pratique peut être aujourd’hui comprise « «και δη σε κατεξοχήν διαμεσολαβητικά περιβάλλοντα, όπως αυτά των ποικίλων μορφών εκπαίδευσης, η μουσική εκπαίδευση αναδεικνύεται ως ένας πλεονεκτικός τόπος για τον έλεγχο παρόμοιων προβληματισμών. Τίθεται έτσι, τίθεται με οξύτητα το ζήτημα της αξιοποίησης του μουσικού έργου ως εκπαιδευτικού υλικού, ακριβώς διακρίνοντας τις παγίδες της αντικειμενοποίησης της μουσικής και εν τέλει της απο-μουσικοποίησής της μέσω της εκπαιδευτικής μη-πράξης, ενώ διερευνώνται ερωτήματα, όπως: ποιες οι μορφές, οι σχέσεις, τα μοτίβα & οι έννοιες που συνδέουν τη φιλοσοφία και τη μουσική στην εκπαιδευτική πράξη, ποιες ικανότητες & δεξιότητες επιτρέπουν στον/στην εκπαιδευτικό να κινηθεί συγχρόνως σε μουσικό & φιλοσοφικό επίπεδο, ποια η σημασία της αναγνώρισης /ανάδειξης των φιλοσοφικών στοιχείων στη/της μουσική/ς εκπαίδευση/ς». Dans cette logique, le cadre théorique qui est mis en valeur est celui de la « Philosophie Praxique » pour l’Education Musicale.
Observatoire Philosophique:
Prof. Elena Théodoropoulou
Εducation Musicale:
Dr. Neila Ruiz Alfonzo, Federal University of the State of Rio de Janeiro (Brésil)
Dr. Maria Argyriou, Personnel Scientifique de Laboratoire pour la Pédagogie Musicale Appliquée, D.S.E.P.I.E., Université de l’Égée (Grèce)
Markus Cslovjecsek, Université des Sciences Appliquées et des Arts (Nord-Ouest Suisse)
Prof. David J. Elliott, New York University (États-Unis)
Prof. Marissa Silverman, Montclair State University (États-Unis)
Activités:
Glyfada, 27 – 29 Αoût 2015
École d’Été sur:
la Chorale Scolaire et l’attitude philosophique du pédagogue
[information]
Rhodes, 9-11 Mars 2017
Séminaire International CPD
Intégrer la philosophie dans la Musique: En dévoilant d’aspects praxiques de l’enseignement
[poster, marque-page, inscriptions, programme-résumés-CVs, rapport, photos]
le Μercredi 8 Μai 2019
Prof. Markus Cslovjecsek & Prof. Elena Théodoropoulou
Philosophie et musique dans la classe
[affiche, résumé, Photos]
8-11 Avril 2019
Journées Ouvertes pour la Philosophie Praxique en Éducation Musicale
[Annonce, Affiche, Photos]
30 Avril 2018
Post-conférence Ateliers internationaux de pédagogie musicale pour étudiant(e)s
Dans le cadre de: 1ère Biennale Internationale de Philosophie Pratique: Philosophie en praxis. Le geste philosophique: engagements politiques, éthiques, éducatifs, artistiques
[Pour plusieurs informations, voir ici]
English
Musical Education & Practical Philosophy
In the context of the more general exploration in the L.R.P.Ph. of the ways in which it is possible to understand practical philosophy today and especially in predominantly mediating environments, such as those of various forms of education, music education emerges as an advantageous site for testing similar concerns. Thus, the question of the utilization of musical work as educational material is sharply raised, precisely by discerning the pitfalls of objectifying music and ultimately de-musicalizing it through educational non-practice, while questions such as: what are the forms, relationships, patterns & concepts that link philosophy and music in educational practice, what are the abilities & skills that allow the teacher to move simultaneously on a musical & philosophical level, what is the importance of recognizing/demonstrating the philosophical elements in music education. In this context, the theoretical field of “Praxial Philosophy” (David Elliott) for Music Education is utilized.
Philosophical Observatory:
Prof. Elena Theodoropoulou
Εducation Musicale:
Dr. Neila Ruiz Alfonzo, Federal University of the State of Rio de Janeiro (Brazil)
Dr. Maria Argyriou, Laboratory Staff Research Scientist for Applied Music Pedagogy, D.P.E.S.E.D., Univ/ty of the Aegean (Greece)
Markus Cslovjecsek, University of Applied Sciences and Arts (Northwestern Switzerland)
Prof. David J. Elliott, New York University (U.S.A.)
Prof. Marissa Silverman, Montclair State University (U.S.A.)