Page 140 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 140
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
mort». Cet article utilise certains aspects de la théorie narrative pour expliquer les énoncés des
participants.
Mots-clés: philosophie avec les enfants, communauté de recherche, corps, mémoire vivante, décédés.
Μια φιλοσοφική κοινότητα έρευνας με παιδιά ενθαρρύνει τα παιδιά να αναπτύξουν μια
φιλοσοφική ευαισθησία, η οποία απαιτεί τη συνείδηση αφηρημένων ερωτημάτων, που
σχετίζονται με την ανθρώπινη ύπαρξη. Όταν η ευαισθησία αυτή υφίσταται, μπορεί να επιτρέψει
την κατανόηση και την ανάλυση σημαντικών φιλοσοφικών πτυχών διαφόρων καταστάσεων.
Αυτό το άρθρο προσφέρει μια ερμηνευτική προοοπτική στις συζητήσεις των παιδιών και των
εφήβων κατά τη διάρκεια των φιλοσοφικών κοινοτήτων έρευνας σχετικά με τη στάση τους
απέναντι στα αποθανόντα μέλη της οικογένειας τους. Η ανάλυση των κειμένων αποκαλύπτει ότι
τα νεαρά μέλη των κοινοτήτων αναφέρθηκαν στον θανόντα μέσω τριών κύριων κατηγοριών,
όλων σχετιζόμενων με το σώμα: (1) τη «ζωντανή ανάμνηση του σώματος του νεκρού
προσώπου» (2) Το «μη-παρόν σώμα, το οποίο με συντρόφευσε» (3) Το νόημα της «ζωής μετά το
θάνατο». Αυτό το άρθρο χρησιμοποιεί ορισμένες πτυχές της θεωρίας της αφήγησης για να
εξηγήσει τις δηλώσεις των συμμετεχόντων.
Λέξεις-κλειδιά: φιλοσοφία με παιδιά, κοινότητα έρευνας, σώμα, ζώσα μνήμη, τεθνεώτες.
The personal memory of young people, children and adolescents, about their deceased
relatives involves one of the important dimensions of what we call «personal memory».
Through this memory, these young people organize their life after the death of the family
186
member . In other words, within the memory structure, we can identify the narrative
component that enables the child/adolescent to tell herself her life story. This article offers
a hermeneutic perspective to the discussions of children and adolescents during
philosophical communities of inquiry around their attitude towards their deceased family
members while giving greater attention to the subject of the body that physically not exists
anymore.
186 Pillemer, D.,B., & White, S.,H., «Childhood events recalled by children and adults», in: Reese, H.,W.,
(Ed.), Advances in child development and behavior, Orlando, FL: Academic Press, vol. 21, 1989, pp.
297–340; Bartlett, F.,C., Remembering: A study in experimental and social psychology, Cambridge, UK:
rst
Cambridge University Press, 1995 (1 edition 1932); Pillemer, D.,B., Momentous events, vivid
memories: How unforgettable moments help us understand the meaning of our lives, Cambridge, MA:
Harvard University Press, 1998.
140