Page 285 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 285

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846





                             Για την Τέχνη, τη Φιλοσοφία και την Εκπαίδευση ως

                                                  «PERFORMANCE»

                    Χρονικό ενός καλλιτεχνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού πειραματισμού,

                                            17 Οκτωβρίου - 6 Νοεμβρίου 2016


                                                                                          Alain Kerlan

                                                                                       Professeur émérite
                                                                                           Yves Henri

                                                                          Sculpteur-installateur-performeur


                   Μετάφραση του γαλλικού κειμένου: Χαρά Χρυσανθάκη, εικαστικός, M.Ed. Παν/μιο Αιγαίου.
                   Eπιμέλεια μετάφρασης & Σύνοψη: Kαθ. Έλενα Θεοδωροπούλου

                   [Traduction du texte français : Chara Chrysanthaki, peintre, M.Ed. Université d’Egée
                   Révision de la traduction et Sommaire: Prof. Elena Théodoropoulou
                   Translation of the French text: Chara Chrysanthaki, painter, M.Ed. University of the Aegean
                   Revision of the translation & Summary: prof. Elena Theodoropoulou]


                   Ο Alain Kerlan αποτυπώνει την εμπειρία του πειραματισμού αυτού σε ένα Χρονικό, του

                   οποίου μεταφέρουμε εδώ τα βασικά σημεία:

                          «Η νησιώτικη περιπέτεια στα σταυροδρόμια της τέχνης, της φιλοσοφίας και της
                                                                      ου
                          παιδαγωγικής είχε ξεκινήσει, στους χώρους του 1  Γυμνασίου της Ρόδου, τον
                          Μάιο του 2016, όταν το Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη
                          Φιλοσοφία  (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.).  φιλοξενούσε  διεθνές  συμπόσιο  της  φιλοσοφίας  της
                          παιδείας  αφιερωμένο  στο  ζήτημα  του  σώματος 304 .  Κατ’  αρχήν,  μέσα  από  μία
                          performance στο πλαίσιο του συμποσίου. Ένας πλαστικός καλλιτέχνης, ο Yves

                          Henri, ξεδίπλωσε την προσωπική καλλιτεχνική του πρόταση αρθρώνοντάς την
                          στον φιλοσοφικό λόγο, τον οποίο εκπροσώπησαν στα γαλλικά και ελληνικά δύο
                          φιλόσοφοι,  ο  Alain  Kerlan  και  η  Έλενα  Θεοδωροπούλου  […]  Μετά  τους

                          ‘φιλόσοφους’ τα παιδιά. Μέσα στην αυλή του Γυμνασίου, μια άλλη performance,
                          και, αυτή τη φορά, στο χνάρι του φαντασιακού πλοίου φαντάσματος, με λόγο



                   304                                                                        η
                      26-29 Mαΐου 2016: Hμέρες Εργαστηρίων: «Φιλοσοφία της Παιδείας στην Πράξη» [4  Διεθνής
                   Συνάντηση], Σώμα Φιλοσοφικό / Σώμα στην Εκπαίδευση (για περισσότερες πληροφορίες, βλ.
                   εδώ: http://practphilab.aegean.gr/εργαστήρια-ημέρες-εργαστηρίων-ateliers-journees-dateli/ )



                                                           285
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290