Page 420 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 420

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                          Δ: Τί είναι αλήθεια… να μιλούν οι φάλαινες με τους ανθρώπους;

                   Τα  παιδιά  αναρωτιούνται  και  συνδέουν  την  εκμάθηση  της  γλώσσας  ως  φυσική

                   ικανότητα του ανθρώπου με την επιστημονική γνώση της γλώσσας και τη σχέση της με
                   τη νοημοσύνη…



                          Π19: Διαφωνώ με την Π6 γιατί και οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές φωνητικές

                          χορδές…  ο  Π21  έχει  διαφορετικές  φωνητικές  χορδές  από  εμένα…όλοι  έχουν
                          διαφορετικές φωνητικές χορδές…
                          Δ:  Τι  είναι  αυτό  λοιπόν  που  μας  κάνει  και  επικοινωνούμε  αφού  όλοι  έχουμε
                          διαφορετικές φωνητικές χορδές;

                          Π18: Είναι ότι απλώς αλλάζει ο ήχος αυτού που λέμε… όχι ότι δεν μπορούμε να
                          μιλήσουμε… να κουβεντιάσουμε…
                          Π15:  Εγώ  λέω  ότι  έχουμε  μάθει  τη  γλώσσα  μας  και  μπορούμε  να  την  μιλάμε

                          κανονικά…
                          Δ: Πώς την έχουμε μάθει τη γλώσσα μας;
                          Π15 : Από τότε που γεννηθήκαμε μιλούσαν οι γονείς μας τη γλώσσα μας…
                          Π21: Από την ανθρωπότητα κυρία την έχουμε μάθει…

                          Π8: Από το σχολείο…
                          Δ: Αν δεν έρθεις σχολείο δε θα μάθεις να μιλάς;
                          Π8:  Όχι  και  τόσο  καλά  κυρία…  Δε  θα  ξέρεις  ορθογραφία…δε  θα  ξέρεις

                          γραμματική κανόνες να σταματήσεις στο φανάρι…
                          Π4: Συμφωνώ με αυτά που είπε ο Π8 και θέλω να προσθέσω ακόμα κάτι…άμα
                          δεν πας σχολείο δεν ξέρεις να μιλάς καλά γιατί δεν ξέρεις πώς πρέπει να βάζεις
                          τις λέξεις στην πρόταση…

                          Δ: Αυτά μπορούν να τα μάθουν οι φάλαινες;
                          Π4: Εγώ πιστεύω ότι με το δικό τους σκεπτικό μπορούν…
                          Δ: Τί να μάθουνε δηλαδή .. τη γλώσσα ή ότι μαθαίνει ένα παιδί στο σχολείο ή αυτά

                          που ταιριάζουν στο δικό τους σκεπτικό…
                          Π4: … τα δικά μας που μαθαίνουμε εμείς …αλλά …στα φαλαινίσια…
                          Δ: Δηλαδή οι φάλαινες πάνε σχολείο; Εδώ μιλάς όπως θα ήθελε η Π7, να κάνει ένα
                          σχολείο με φάλαινες ή στο άλλο σκεπτικό της λογικής;


                   (…τα παιδιά δείχνουν έντονο ενδιαφέρον να απαντήσουν…)


                   Τα  παιδιά  δείχνουν  να  έχουν  προσεγγίσει  το  κείμενο  με  δύο  διαφορετικούς  (εξίσου
                   μάλιστα  πιθανούς)  τρόπους:  ως  ένα  λογοτεχνικό  κείμενο  που  αναφέρεται  σε  μια





                                                           420
   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425