Page 417 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 417

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                   Η  σύνδεση  του  ερωτήματος  αυτού  με  την  «αλήθεια»  που  πίστευε  η  Λίλη  όπως  είχε

                   αναφερθεί  από μαθήτρια  στην  αρχή  της  συζήτησης  τέθηκε  ως  ερώτημα  …ήταν  μια
                   ακόμη σκαλωσία…

                          Δ: …και η Λίλη είδε τις φάλαινες… επίσης τις άκουσε…αλλά η Π7 είπε ότι η Λίλη
                          πίστευε ότι αυτό που είδε ήταν αλήθεια…ποια είναι η διαφορά…

                          Π15:…αλλά δεν είχε δει πώς μίλαγαν…

                   Η  μαθήτρια  η  οποία  στην  αρχή  της  συζήτησης  είχε  αποδεχθεί  το  φαντασιακό  ως
                   πραγματικό έχει έρθει σε γνωστική σύγκρουση..


                          Π7: Κυρία δεν είπα αυτό … είπα ότι εγώ πιστεύω ότι αλήθεια το έκαναν αυτό οι
                          φάλαινες γιατί γιατί να μην μπορούν να μιλήσουν τα ζώα σαν κι εμάς;
                          Δ: Άρα αντιλήφθηκε η Λίλη σύμφωνα με τη δική σου εκδοχή ότι οι φάλαινες της
                          μίλησαν… το πιστεύεις αυτό ή το γνωρίζεις;

                          Π7: Το πιστεύω …

                   Μέσα  από  τη  συζήτηση  και  την  επιχειρηματολογία  υπήρξαν  πολλές  διαφωνίες  και
                   αντιπαραθέσεις…  μια  συζήτηση  στην  οποία  συμμετείχε  όλη  η  τάξη  με  έντονο

                   ενδιαφέρον … Φανερώθηκαν αδιέξοδα ή λανθασμένες ή παραμυθικές αντιλήψεις οι
                   οποίες γίνονταν αντιληπτές ως «αλήθειες»…


                   Η  συζήτηση  οδηγεί  σε  μια  νέα  αντιμετώπιση  της  ιστορίας…  η  ιστορία  είναι

                   φανταστική...  μπορεί  να  εξηγηθεί  λογικά;  Πού βρίσκεται  το  φαντασιακό  και  πού  το
                   λογικό;


                   (…τα παιδιά συζητούν…έντονα μεταξύ τους …)
                          Π4: Μπορεί η μαμά της να της φώναξε Λίλη Λίλη και να νόμιζε ότι άκουσε τις
                          φάλαινες…


                   (…όλοι διεκδικούν το λόγο…)


                                                                                    417
                   Η  έννοια  της  φαντασίας  και  η  σχέση  της  με  την  πραγματικότητα   εξακολουθεί  να
                   απασχολεί  τη  σκέψη  των  παιδιών  …  η  προσωπική  σκέψη  και  η  αντίληψη  του

                   πραγματικού, ο ρόλος των αισθήσεων στην αντίληψη της πραγματικότητας…



                   417   Για  τη  φαντασία  στην  εκπαίδευσης  βλ.  Θεοδωροπούλου,  Έ.,  «‘Φαντασία  νεκρή
                   φανταστείτε’…  το  παράδοξο  μιας  επίκλησης  στην  εκπαίδευση»,  στο:  Σαραφίδου,  Κ.,  (επιμ.)



                                                           417
   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422