Page 417 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 417
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
Η σύνδεση του ερωτήματος αυτού με την «αλήθεια» που πίστευε η Λίλη όπως είχε
αναφερθεί από μαθήτρια στην αρχή της συζήτησης τέθηκε ως ερώτημα …ήταν μια
ακόμη σκαλωσία…
Δ: …και η Λίλη είδε τις φάλαινες… επίσης τις άκουσε…αλλά η Π7 είπε ότι η Λίλη
πίστευε ότι αυτό που είδε ήταν αλήθεια…ποια είναι η διαφορά…
Π15:…αλλά δεν είχε δει πώς μίλαγαν…
Η μαθήτρια η οποία στην αρχή της συζήτησης είχε αποδεχθεί το φαντασιακό ως
πραγματικό έχει έρθει σε γνωστική σύγκρουση..
Π7: Κυρία δεν είπα αυτό … είπα ότι εγώ πιστεύω ότι αλήθεια το έκαναν αυτό οι
φάλαινες γιατί γιατί να μην μπορούν να μιλήσουν τα ζώα σαν κι εμάς;
Δ: Άρα αντιλήφθηκε η Λίλη σύμφωνα με τη δική σου εκδοχή ότι οι φάλαινες της
μίλησαν… το πιστεύεις αυτό ή το γνωρίζεις;
Π7: Το πιστεύω …
Μέσα από τη συζήτηση και την επιχειρηματολογία υπήρξαν πολλές διαφωνίες και
αντιπαραθέσεις… μια συζήτηση στην οποία συμμετείχε όλη η τάξη με έντονο
ενδιαφέρον … Φανερώθηκαν αδιέξοδα ή λανθασμένες ή παραμυθικές αντιλήψεις οι
οποίες γίνονταν αντιληπτές ως «αλήθειες»…
Η συζήτηση οδηγεί σε μια νέα αντιμετώπιση της ιστορίας… η ιστορία είναι
φανταστική... μπορεί να εξηγηθεί λογικά; Πού βρίσκεται το φαντασιακό και πού το
λογικό;
(…τα παιδιά συζητούν…έντονα μεταξύ τους …)
Π4: Μπορεί η μαμά της να της φώναξε Λίλη Λίλη και να νόμιζε ότι άκουσε τις
φάλαινες…
(…όλοι διεκδικούν το λόγο…)
417
Η έννοια της φαντασίας και η σχέση της με την πραγματικότητα εξακολουθεί να
απασχολεί τη σκέψη των παιδιών … η προσωπική σκέψη και η αντίληψη του
πραγματικού, ο ρόλος των αισθήσεων στην αντίληψη της πραγματικότητας…
417 Για τη φαντασία στην εκπαίδευσης βλ. Θεοδωροπούλου, Έ., «‘Φαντασία νεκρή
φανταστείτε’… το παράδοξο μιας επίκλησης στην εκπαίδευση», στο: Σαραφίδου, Κ., (επιμ.)
417