Page 424 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 424
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
Δ: Μισό λεπτό παιδιά… να το ξεδιαλύνουμε…
Π17: Έχουν μικρότερη νοημοσύνη…
Δ: Η νοημοσύνη έχει σχέση με το μέγεθος; Το ξέρουμε αυτό;
Κάποια παιδιά δηλώνουν ευθαρσώς ότι η συζήτηση τα έκανε να διαφωνήσουν ακόμα
και με τον εαυτό τους…
Π17: ά!!! Εντάξει! Διαφωνώ με μένα παιδιά!!!
(… «κυρία…κυρία…» όλα θέλουν να μιλήσουν…)
Π1: Υπάρχει ένα ζώο που δε μιλάει ακριβώς αλλά μπορεί να αντιγράψει… ο
παπαγάλος…
Δ: Οι παπαγάλοι αναπαράγουν τους ήχους που ακούνε…επίσης είπατε ότι κάθε
ζώο έχει μια νοημοσύνη…από ότι κατάλαβα θεωρείτε όλοι ότι η νοημοσύνη είναι
στον εγκέφαλο … στην αρχή σκεφτήκαμε ότι το μέγεθος του εγκεφάλου κάνει
και το είδος της νοημοσύνης και την ποιότητά της…στη συνέχεια ο Π17
διαφώνησε με τον εαυτό του… είπε δεν είναι έτσι τα πράγματα…είναι κάπως
αλλιώς… τελικά καταλήξαμε όλοι νομίζω στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι
μπορούν να εκπαιδεύσουν τα ζώα ενώ τα ζώα δεν μπορούν να εκπαιδεύσουν
τους ανθρώπους… αυτή η διαφορά πού οφείλεται;;
Π21: σχετικά με αυτό που είπε ο Π8… γιατί μπορούμε να μάθουμε εμείς τη
φαλαινίσια γλώσσα και όχι οι φάλαινες τη δική μας…μπορούμε αν μάθουμε
εμείς τη δική τους να επικοινωνούμε…
(…θέλουν όλα να μιλήσουν …υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον…)
Οι έννοιες «καταλαβαίνω» και «εκπαιδεύομαι» είναι καινούριες έννοιες που ζητούν
διερεύνηση…το ένστικτο του ζώου και η εξυπνάδα…
Π23: Ένα ζώο μπορεί να καταλάβει αυτά που λέει ο άνθρωπος αλλά δεν μπορεί να
μιλήσει…
Δ: Καταλαβαίνω κάτι…σε ποιο επίπεδο μπορεί να καταλάβει ένα ζώο;
Π23: Για παράδειγμα σε ένα σκύλο μπορούμε να του πούμε κάτσε και να το κάνει…
Δ: Εκπαιδεύεται…
Δ: Σε ποιο βαθμό θεωρούμε ότι τα ζώα μπορούν να ενταχθούν στη δική μας
κοινωνία…ένας σκύλος παράδειγμα μπορεί να συμπεριφερθεί όπως ένα παιδί ή ένας
ενήλικας;
424