Page 423 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 423

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                          Π19: Μπορεί να μην μπορεί να πει το σίγμα…να είναι ψευδή…
                          Δ:  Δηλαδή  μπορεί  να  αρθρώσει…  μπορεί  να  εκπαιδευτεί  να  κάνει  πράξεις  …

                          μπορεί να διαβάσει ένα λογοτεχνικό κείμενο… μπορεί να διαβάσει μια λέξη…
                          μπορεί να γράψει…μπορεί να σκεφτεί αν πρέπει να φάω τον Νίκο ή δεν πρέπει
                          να τον φάω γιατί πεινάω…
                          Π11:  Κυρία,  θέλω  να  ρωτήσω  κάτι  τον  Π8…  Π8  αφού  οι  φάλαινες  δεν  έχουν

                          σχολείο εμείς πώς θα μπορούσαμε να πηγαίνουμε…
                          Π8: Να φτιάξουμε…
                          Π11:  …και  δεύτερον…  γιατί  να  μπορούμε  να  μάθουμε  εμείς  τη  γλώσσα  της

                          φάλαινας και οι φάλαινες όχι τη δικιά μας;
                          Π8: Γιατί να μη μπορούμε…
                          Δ: Θα σας κάνω μια ερώτηση … υπάρχουν άνθρωποι εκπαιδευτές για πολλά ζώα
                          … … άρα έχουν βρει έναν τρόπο επικοινωνίας μαζί τους…υπάρχει κάποιο ζώο

                          που να εκπαιδεύει άνθρωπο;

                   (…ναι … ναι κυρία …)

                          Π15: …ο σκύλος…
                          Δ: Ο σκύλος εκπαιδεύει τον άνθρωπο;


                   (…όχι… όχι… ο άνθρωπος εκπαιδεύει το σκύλο…)


                          Π17: Λέω ότι όχι και θέλω να πω και κάτι άλλο…

                          Δ: Τι όχι λες δηλαδή;
                          Π17: ¨Όχι… δεν μπορούν να ζώα να εκπαιδεύσουν έναν άνθρωπο… και θέλω να
                          πω και κάτι άλλο…ότι τα ζώα έχουν το ίδιο μυαλό με μας αλλά με μικρότερη
                          νοημοσύνη…


                   (…κυρία … κυρία… κυρία…)


                          Δ: Όταν λες έχουν το ίδιο μυαλό τι εννοείς;
                          Π17: Λέω ότι έχουν το ίδιο μέγεθος…

                    («…κυρία…  κυρία…  κυρία…»,  υπάρχει  μεγάλο  ενδιαφέρον  και  επιθυμία  να

                   εκφραστούν…)




                   στις  ακρώριες,  στο  περιθώριο»  (Θεοδωροπούλου,  Έ.,  «Φαντασία  νεκρή  φανταστείτε»…  το
                   παράδοξο μιας επίκλησης στην εκπαίδευση», ό.π., σ. 195).



                                                           423
   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428