Page 329 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 329
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
φιλοσοφική αντίληψη και με την έννοια μιας επιτελεστικότητας που προτείνει ακριβώς
το «γίγνεσθαι αλλιώς», διαμέσου «της εξαφάνισης της παρούσας παρουσίας του μέσα
333
στα περασμένα & μελλοντικά τρέχοντα» ).
A.4. Οιονεί-ιδιοποίηση* (ή προσομοιωμένη ιδιοποίηση, στο βαθμό όπου το αντικείμενο
παραμένει εμμονικά έξω από την κυριαρχία του ονοματοδοτικού ή παράγοντος
υποκειμένου – επιτέλους, αντικείμενο που ιδιοποιείται το υποκείμενο μέσα σε μία
διάδραση: αντικείμενο επανασυγκροτημένο, έτσι ώστε να επιβεβαιώσει το φιλοσοφικό
του χαρακτήρα, στη συνέχεια της διαδικασίας που προηγήθηκε: εμπειρία με όλες τις
αισθήσεις [Έργο].
* Η ιδιοποίηση του αντικειμένου δεν αποτελεί το σημείο κορύφωσης ή το τελικό σημείο. Ηθικά
είναι αναγκαίο, πριν από κινήσεις/επιλογές ιδιοποίησης να υπάρξει προσπάθεια προσέγγισης και
κατανόησης. Ωστόσο, το ΦΑ μετά την ιδιοποίηση, που είναι αναγκαία για τη διαμόρφωσή του ως
ΦΑ, ελευθερώνεται και μπορεί να ξαναπέσει στην ανυπαρξία. Η ιδιοποίηση επομένως, είναι μία
εκπαιδευτική στιγμή του project & μπορεί & μάλλον πρέπει να ξεπεραστεί, δεδομένου ότι κρύβει
ένα ηθικό αγκάθι (το δικαίωμα της ιδιοποίησης).
Α.5. Αντικείμενο έτσι σχεδόν ιδιοποιημένο, έκτοτε προσεγγισμένο με μία στάση
έγνοιας/φροντίδας, επαγρύπνησης, από τη μια λόγω της σχέσης που έχει σφυρηλατηθεί
μαζί του μέχρι εκείνη τη στιγμή (καθόλη τη διάρκεια της επεξεργασίας του) και επίσης,
λόγω της αμοιβαιότητας που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα σε εκείνο & τα υποκείμενα &
από την άλλη, διότι αυτό το ίδιο το αντικείμενο είναι φευγαλέο, σχεδόν ψευδαισθητικό
– συνάμα δεν υπάρχει παρά ως ένα παιχνίδι του μυαλού (το οποίο και αντικατοπτρίζει
σε ένα βαθμό) και υπάρχει παρόλα αυτά, πέραν κάθε πρόθεσης, όπως μία επίμονη
πλαστικότητα που μας καλεί να στραφούμε προς εκείνη, που προκαλεί την προσοχή
μας. Με άλλα λόγια, το αντικείμενο & το υποκείμενο δεν είναι αν-αίσθητα το ένα έναντι
του άλλου.
A.6. Έκθεση- δεύτερη έγερση/θέσπιση/καθιέρωση/ίδρυση/εγκατάσταση: αντικείμενο εν
334
εκθέσει ως ΦΑ .
333 Alifuoco, A., -L., «‘Alive’ performance: toward an immersive activist philosophy», Performance
o
Philosophy, vol. 3, n 1, 2017, σσ. 126-145.
334
Εάν ένα αντικείμενο θεωρείται ότι παρουσιάζει φιλοσοφικούς χαρακτήρες (δυνάμενο να
συνδέεται για παράδειγμα με θέματα, έννοιες, ιδέες φιλοσοφικές ή θέτοντας/αποκαλύπτοντας
από την ίδια του τη συγκρότηση ένα φιλοσοφικό ερώτημα), αυτό θα το έκανε ένα ΦΑ; Υπάρχει
τάχα ένα αντικείμενο φύσει φιλοσοφικό;
329