Page 300 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 300

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846





                    La photographie comme objet philosophique et porte d’entrée dans

                                             la réflexion philosophique
                       Intervention dans la classe, suivie d’un séminaire à l’université
                                                     Le dispositif

                    H Φωτογραφία Ως Φιλοσοφικό Αντικείμενο & Πύλη Εισόδου στην Φιλοσοφική
                                    Σκέψη. Παρέμβαση στην Τάξη, ακολουθούμενη
                                         από ένα Σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο.
                                                      Η διαδικασία

                    Photography As a Philosophical Object. Intervention In the Classroom & door of
                                           Entrance in philosophical thinking:
                                                   the plan of process


                                                                                          Alain Kerlan

                                                                                       Professeur émérite


                   Στη βάση της αποδοχής ότι η φωτογραφική εικόνα είναι μία «βασιλική οδός» για τη μύηση των
                   παιδιών  στη  φιλοσοφία,  το  κείμενο  παρουσιάζει  αφενός  το  μηχανισμό  ο  οποίος  στήθηκε

                   προκειμένου να αναπτυχθεί συζήτηση με τα παιδιά σε μία ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού και αφετέρου
                   το  θεωρητικό  πλαίσιο,  φιλοσοφικές  διαστάσεις  της  φωτογραφίας,  ώστε,  στη  συνέχεια,  να
                   μπορέσει  να  οργανωθεί  εργαστήριο  με  ομάδα  φοιτητών/τριών  στο  πανεπιστήμιο  πάνω  στις

                   θεματικές που η συζήτηση με τα παιδιά έφερε στο φως. Το βασικό φιλοσοφικό και παιδαγωγικό
                   ερώτημα που τέθηκε στο εργαστήριο ήταν: γιατί η φωτογραφία είναι μία «βασιλική οδός» για να
                   κάνουμε φιλοσοφία με τα παιδιά; Και πώς μπορούμε να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο;


                   Based  on  the  acceptance  that  photography  is  a  «royal  way»  for  the  children’s  initiation  to

                   philosophy, the text presents, on the one hand, the mechanism set up to develop a discussion with
                   children in 6th grade of an  Elementary school, and  on  the other hand, the theoretical context,
                   philosophical  dimensions  of  photography,  so  that  a  workshop  with  a  group  of  students  at  the
                   university can then be organized on the themes that the discussion with children had brought to

                   light. The philosophical and pedagogical key questions that posed in the workshop were: why is
                   photography an ideal way for us to do philosophy with children? And how can we go to a such
                   entreprise?







                                                           300
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305