Page 300 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 300
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
La photographie comme objet philosophique et porte d’entrée dans
la réflexion philosophique
Intervention dans la classe, suivie d’un séminaire à l’université
Le dispositif
H Φωτογραφία Ως Φιλοσοφικό Αντικείμενο & Πύλη Εισόδου στην Φιλοσοφική
Σκέψη. Παρέμβαση στην Τάξη, ακολουθούμενη
από ένα Σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο.
Η διαδικασία
Photography As a Philosophical Object. Intervention In the Classroom & door of
Entrance in philosophical thinking:
the plan of process
Alain Kerlan
Professeur émérite
Στη βάση της αποδοχής ότι η φωτογραφική εικόνα είναι μία «βασιλική οδός» για τη μύηση των
παιδιών στη φιλοσοφία, το κείμενο παρουσιάζει αφενός το μηχανισμό ο οποίος στήθηκε
προκειμένου να αναπτυχθεί συζήτηση με τα παιδιά σε μία ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού και αφετέρου
το θεωρητικό πλαίσιο, φιλοσοφικές διαστάσεις της φωτογραφίας, ώστε, στη συνέχεια, να
μπορέσει να οργανωθεί εργαστήριο με ομάδα φοιτητών/τριών στο πανεπιστήμιο πάνω στις
θεματικές που η συζήτηση με τα παιδιά έφερε στο φως. Το βασικό φιλοσοφικό και παιδαγωγικό
ερώτημα που τέθηκε στο εργαστήριο ήταν: γιατί η φωτογραφία είναι μία «βασιλική οδός» για να
κάνουμε φιλοσοφία με τα παιδιά; Και πώς μπορούμε να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο;
Based on the acceptance that photography is a «royal way» for the children’s initiation to
philosophy, the text presents, on the one hand, the mechanism set up to develop a discussion with
children in 6th grade of an Elementary school, and on the other hand, the theoretical context,
philosophical dimensions of photography, so that a workshop with a group of students at the
university can then be organized on the themes that the discussion with children had brought to
light. The philosophical and pedagogical key questions that posed in the workshop were: why is
photography an ideal way for us to do philosophy with children? And how can we go to a such
entreprise?
300