Page 312 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 312
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
κ.ο.κ.ε.). Επιπλέον, η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται, γενικότερα, στη σειρά
δραστηριοτήτων που αφορούν στη φωτογραφία, καταρχήν ως αντικείμενο
ενδιαφέροντος για τη φιλοσοφία (φιλοσοφική πρόσληψη της φωτογραφίας,
«φιλοσοφία της εικόνας»), και στη συνέχεια ως «αντικείμενο» ικανό να εγείρει ένα
323
τέτοιο ενδιαφέρον . Ειδικότερα δε, εντάσσεται στην ευρύτερη περιοχή της
324
ερευνητικής προσπάθειας του project «Φιλοσοφικά Αντικείμενα» . Ωστόσο, η όλη
παρέμβαση δεν ακολούθησε το πρωτόκολλο του συγκεκριμένου project, απλώς
ανέδειξε πτυχές του, καθώς, αφενός η φωτογραφία αναδείχθηκε σταδιακά σε
αντικείμενο σκέψης, αφετέρου τα παιδιά ενεπλάκησαν στη σκέψη αυτή προχωρώντας
στη δημιουργία συλλογικού έργου, το οποίο, υπό μία έννοια & εν μέρει είχε την υφή του
φιλοσοφικού αντικειμένου.
Συζητητικό περιβάλλον: Οι παράμετροι, οι ιδιαιτερότητες, οι προθέσεις
Αν τα παιδιά αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν την φωτογραφία υπακούοντας, κυρίως,
σε μία εκπαιδευτική λογική, τότε εύλογα εκπαιδεύονται ώστε να διαβάζουν τις εικόνες
πρωτίστως αποτελεσματικά (δηλαδή ως εικόνες που διευκολύνουν εξηγητικές
προσβάσεις με κατεξοχήν σκοπό τη διαλεύκανσή τους και τη μετατροπή τους σε σειρά
κοινά κατανοητών σημασιών). Παρόλα αυτά, οι φωτογραφίες επιμένουν: επιτρέπουν
323 βλ. π.χ στο πλαίσιο των Ημερών Εργαστηρίων: «Φιλοσοφία της Παιδείας στην Πράξη» [Τρίτη
Συνάντηση] στο πλαίσιο των εργασιών του Διεθνούς Συμποσίου: «Η Ηθική στην εκπαίδευση.
Φιλοσοφικές ανιχνεύσεις και φιλοσοφικά ξέφωτα», http://www.pse.aegean.gr/labs/eerpreff/
media/Drwmena/Workshops/12_14_Maiou_2015/Abstr_5_2015.pdf
324 Βλ. http://practphilab.aegean.gr/φιλοσοφalia-philosophalia/
312