Page 348 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 348

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                   αναφανεί με ένα φυσικό τρόπο, δηλαδή, εκεί όπου η ανθρώπινη σκέψη προσεγγίζει

                   φιλοσοφικά  ερωτήματα  και  τρόπους,  καθώς  αβίαστα  ξετυλίγεται.  Στον  εντοπισμό
                   λοιπόν των λεπτομερειών, βρίσκεται ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της διερευνητικής
                   και ανασκευαστικής διαδικασίας, με την επιφύλαξη ότι οι λεπτομέρειες υπάρχουν ως

                   τέτοιες μόνο στο μάτι που δύναται να τις αντιληφθεί και να τις εντάξει ή απεντάξει από

                   ένα  σύνολο.  Ακόμα  και  όταν  η  φιλοσοφία  νοείται  ως  πλαίσιο  χειραφετητικών
                   μαθησιακών  διεργασιών  και  ως  τέτοια  επιχειρείται  να  ενταχθεί  σε  ευρύτερους  ή

                   ειδικότερους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, χρειάζεται επιφύλαξη: όχι διότι, στο πλαίσιο
                   μίας ιεραρχικής αποδοχής, η φιλοσοφία υπερβαίνει de facto τις εφαρμογές της, αλλά,

                   διότι η κοινονοϊκή φιλοσοφία της εφαρμογής, βασίζεται στην απάλειψη της κρίσιμης
                   λεπτομέρειας  και  σε  βιαστικές  αναλογίες  που  εργαλειοποιούν  τα  συνδεόμενα  μέρη,

                   αδιαφορώντας για την ιδιοσυστασία τους. Ή ας πούμε ότι η φιλοσοφία, ως ένταση της
                   προσοχής,  η  άσκησή  της,  ενάντια  στην  απίσχναση  της  διακριτικής  προσοχής,

                   αντιστοιχεί  σε  ένα  παράδοξο  και  ειρωνικό  εγχείρημα  αυτοθέσμισης,  που  ποτέ  δεν
                   ολοκληρώνεται.


                          «It is my conviction», «that philosophy is not a discipline of which one can define a

                          subject  and  boundaries  (as  Gilles  Deleuze  attempted  to  do)  or,  as  it  occurs  in
                          universities, pretend to trace a linear and hopefully progressive history. Philosophy
                          isn’t an essence, but an intensity that can suddenly give life to any field: art, religion,

                          economics, poetry, passion, love, even boredom. It resembles something more like
                          the  wind  or  the  clouds  or  a  storm:  like  these,  it  suddenly  produces,  shakes,
                          transforms  and  even  destroys  the  produced  place,  but  just  as  unpredictably,  it
                          passes and disappears.

                          AG: You offer a volatile image of philosophy.
                          GA: I divide the field of experience into two main categories: the essences on one
                          hand, and on the other hand, the intensity. As for the essence, it is possible to

                          designate  the  boundaries,  to  define  the  themes  and  subject,  to  trace  the
                          cartography; the intensity, on the other hand, doesn’t have a unique place.
                          AG: Can it take place anywhere?
                          GA:  The  philosophy,  the  thought,  is  in  this  sense  an  intensity  that  can  tend  to,

                          animate and cross any field […] If essences and disciplines – like life, eventually –
                          remain inert, if they don’t reach a certain intensity, they atrophy into bureaucratic
                                  347
                          practices» .

                   347   Philosophy  As  Interdisciplinary  Intensity  –  An  Interview  With  Giorgio  Agamben  (Antonio
                   Gnolio/Ido  Govrin)  February  6,  2017.  Originally  published  in  La  Repubblica  on  May  15,  2016.  Τη



                                                           348
   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353