Page 386 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 386

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                   different  culture  (e.g.  the  culture  cultivated  as  part  of  studying  under  the  Practical  Philosophy
                   Research Lab). The notes on this specific «reflective observation» concern the recording of personal

                   experiences  during  targeted  discussions  with  students  and  within  a  framework  of  binding
                            391
                   conditions  as well as pointing out the difficulties that were identified both during the discussions
                   and (mainly) later, in any reflective approach to these discussions.


                   Εισαγωγή

                   Οι  συζητήσεις  με  παιδιά  στο  δημοτικό  σχολείο  μπορούν  να  αποτελέσουν  μέσο

                   αναστοχασμού  της  στάσης  του/της  εκπαιδευτικού,  όταν  σε  τυπικά  εκπαιδευτικά
                   περιβάλλοντα  εντάσσονται  παιδαγωγικοί  τρόποι  μιας  διαφορετικής  κουλτούρας

                   (όπως,  για  παράδειγμα,  της  κουλτούρας  η  οποία  καλλιεργείται  στο  πλαίσιο  της
                   μαθητείας στο Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική Φιλοσοφία/Ε.Ε.Π.Φ.).


                                392
                   Οι  σημειώσεις   από τη  συγκεκριμένη  «αναστοχαστική  παρατήρηση»  αφορούν  στην
                   καταγραφή  προσωπικών  εμπειριών  κατά  τη  διάρκεια  στοχευμένων  συζητήσεων  με
                   μαθητές  και  μαθήτριες  στο  Δημοτικό  και  εντός  ενός  πλαισίου  δεσμευτικών

                                  393
                   προϋποθέσεων , καθώς και στην επισήμανση δυσκολιών, οι οποίες αναγνωρίστηκαν
                   τόσο  κατά  τη  διάρκεια  των  συζητήσεων  όσο  και  (κυρίως)  αργότερα,  σε  κάθε
                   αναστοχαστική προσέγγιση των συζητήσεων αυτών.

                   Παρά/και εξ αιτίας της ισχυρά εδραιωμένης παιδαγωγικής μου κουλτούρας, η μαθητεία

                   μου  στο  Εργαστήριο  Έρευνας  στην  Πρακτική Φιλοσοφία/Ε.Ε.Π.Φ  και  η  συμμετοχή  μου






                   391  Θεοδωροπούλου, Έ., «…‘‘Words…words… words…’’. Σμήνη αξιών και προβληματοποιητική
                   περιβαλλοντική ηθική», ό.π.

                   392
                       Το  κείμενο  έχει  μία  ημερολογιακή  προσέγγιση:  δηλαδή,  η  γραφή  σε  πρώτο  πρόσωπο
                   επιλέχτηκε αφενός για να τονίσει την αναστοχαστική διάσταση, αφετέρου για να δώσει έμφαση
                   στην  εξέλιξη  της  αυτο-αντίληψης  της  ερευνήτριας  κατά  τη  διάρκεια  της  αυτο-παρατήρησης
                   (πρβλ. Théodoropoulou, E., «La pratique du journal à partir d’un cours de philosophie de l’éducation
                   en ligne: un amorçage méthodologique», Pratiques de Formation / Analyses [Le journal pédagogique:
                   outil de conscientisation de l’expérience], N°62-63, Novembre, 2013, σσ. 211-229).

                   393   Θεοδωροπούλου,  Ε.,  «’Κάτι  μέσα  του’:  σημείωμα  περί  φιλοσοφικών  ευρημάτων  σε
                   λογοτεχνικoύς  τόπους»,  στο:  Αργυρίου,  M.,  Θεοδωροπούλου,  Έ.,  Πλήρη  Κείμενα  6ου  Διεθνούς
                   Συνεδρίου /  Εκπαιδευτικές  Διδακτικές 2015.  Συνδέοντας  διδακτικές μεθοδολογίες, δεξιότητες και
                   στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική πρακτική μέσα από τις Τέχνες,Τόμος Α-Β, Αθήνα: ΕΕΜΑΠΕ –
                   Εργαστήριο  «Έρευνας  στην  Πρακτική  και  Εφαρμοσμένη  Φιλοσοφία»  (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.),  ΤΕΠΑΕΣ  –
                   Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 2019, σσ. 27-36, υποσημ. 11.



                                                           386
   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391