Page 385 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 385

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846





                           Οι συζητήσεις με παιδιά στο Δημοτικό σχολείο ως μέσο

                          επαναπροσδιορισμού της στάσης του/της εκπαιδευτικού:
                               σημειώσεις αναστοχαστικής αυτο/παρατήρησης

                       Les discussions avec des enfants à l’école primaire en tant que moyen de
                                       redéfinition de l’attitude de l’enseignant/e:
                                         notes d’une auto/observation réflexive

                   Debating with children in primary school as a means of redefining the educator’s
                                      attitude: Notes of reflective self/observation



                                                                           Μαρία (Μάνια) Μονιούδη

                                                                                              Δασκάλα
                                                                         Υποψήφια Διδ/σα Παν/μίου Αιγαίου


                   Les discussions avec des enfants à l’école primaire peuvent constituer un « lieu et une manière» 388

                   de réflexion sur l’attitude de l’enseignant/e, dans le cas où des manières pédagogiques d’une culture
                   différente  (comme,  par  exemple,  celle  développée  dans  le  cadre  des  études  au  Laboratoire  de
                   Recherche  en  Philosophie  Pratique/L.R.P.Ph.)  viennent  s’  incorporer  dans  des  environnements
                   scolaires  typiques.  Les  notes  tirées  de  cette  «observation  réflexive»  particulière  concernent

                   l’enregistrement des expériences personnelles pendant la durée des discussions ciblées avec des
                   élèves  selon  des  présuppositions  contraignantes 389   ainsi  qu’à  la  mise  au  clair  des  difficultés
                   reconnues tant durant les discussions que, surtout, ensuite, pendant toute approche réflexive de

                   ces discussions.


                   Debating with children in primary school can constitute «a place and a way» 390  of reflecting on the
                   attitude of the teacher, when formal educational settings incorporate pedagogical methods of a


                   388   Θεοδωροπούλου,  Έ.,  «  “Φιλοσοφία  για  Παιδιά’’:  Τόποι  και  τρόποι  για  τη  Φιλοσοφία»,
                   εισαγωγή στο: Sharp, A.,-M, Splitter, L.,-J., «Φιλοσοφία για παιδιά». Το Κουκλονοσοκομείο, Δίνοντας
                   νόημα  στον  κόσμο  μου.  Ένα  πρόγραμμα  για  το  παιδί  και  τον  εκπαιδευτικό  της  Προσχολικής
                   Εκπαίδευσης (επιμ. μτφρ. εισαγ. Θεοδωροπούλου, Έ.), Ατραπός: Αθήνα, 2007, σσ. 11-46.

                   389  Θεοδωροπούλου, Έ., «…’’Words…words… words…’’. Σμήνη αξιών και προβληματοποιητική
                   περιβαλλοντική ηθική», στο: Θεοδωροπούλου, Έ., Φώκιαλη, Π., κ.ά., Περιβαλλοντικη Εκπαίδευση
                   και  Αειφόρος  Ανάπτυξη:  Κείμενα  προβληματισμού  με  καινοτόμες  προσεγγίσεις,  Αθήνα:
                   Διάδραση,2015, σσ. 359-387.

                   390  Θεοδωροπούλου, Έ., «“Φιλοσοφία για Παιδιά’’: Τόποι και τρόποι για τη Φιλοσοφία», ό.π.



                                                           385
   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390