Page 390 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 390

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                   έχει μεσολαβήσει διάστημα τριών χρόνων μαθητείας μου στο Εργαστήριο Έρευνας στην

                   Πρακτική Φιλοσοφία/Ε.Ε.Π.Φ  400 .

                   Καθώς επέστρεψα στις σημειώσεις μου, προσπαθώντας να διερευνήσω την ικανότητά
                   μου να λειτουργώ εντός που πλαισίου των αρχών του εργαστηρίου, διαπίστωσα ότι

                   αγκυλώσεις οι οποίες αφορούν στην προϋπάρχουσα εκπαιδευτική μου κουλτούρα και
                   οι  οποίες  παρέμεναν  ισχυρές  κατά  την  πρώτη  περίοδο  της  ερευνητικής  διαδικασίας

                   (2014,) φαίνεται να ενοχοποιούνται σε σχέση με την πορεία της συζήτησης με τα παιδιά
                   και τον περιορισμό της υποστήριξης της δικής τους σκέψης.


                   Ωστόσο,  κατά  την  δεύτερη  περίοδο  της  προσπάθειας  (2017),  η  ικανότητά  μου  να

                   υποστηρίζω  τη  σκέψη  των  παιδιών,  να  περιορίζω  τις  δικές  μου  παρεμβάσεις,  να

                   καταφέρνω να ελαχιστοποιώ τις δικές μου σκέψεις, να επιτρέπω το νήμα της συζήτησης
                   να γυρνά ανάμεσα στα παιδιά, να φροντίζω ώστε η συζήτηση να υπηρετεί τις ανάγκες
                   της  έρευνας,  όπως  αυτές  εκφράζονται  από  τα  παιδιά  (χωρίς  υπόκρυφα/ασυνείδητα

                   ίσως, να καθ-οδηγώ τα παιδιά σε αυτό το οποίο εγώ θεωρώ σημαντικό) φαίνεται να

                   διευκόλυνε την ανάπτυξη του συζητητικού κλίματος, καθώς το πλαίσιο και η υλοποίηση
                   των συζητήσεων αναδείκνυαν περισσότερο ή λιγότερο φιλοσοφικά στοιχεί.



                   Πρώτη περίοδος της διερευνητικής παρατήρησης: η δυσκολία

                   Οι συζητήσεις: σημειώσεις από στιγμιότυπα

                   Η «παρατήρηση» της στάσης μου εντός του πλαισίου των δεσμεύσεων οι οποίες είχαν
                   τεθεί, αφορά σε συζητήσεις οι οποίες έγιναν σε δύο τμήματα της Πρώτης Δημοτικού και

                   στη  βάση  των  σημειώσεων  που  κράτησα  προσπαθώντας  να  παρακολουθήσω  την
                   εξέλιξη της συζήτησης.


                   Στην πραγματικότητα, δεν υπήρξε προσπάθεια αλλαγής του πλαισίου, της διαδικασίας

                   ή  των  διδακτικών  συνηθειών,  αλλά  η  όλη  δραστηριότητα  είχε  ως  στόχο  στο  να

                   προσπαθήσει ο/η εκπαιδευτικός να δει με άλλα μάτια αυτό που συνήθως έκανε και,






                   400
                       Η  μαθητεία  στο  Ε.Ε.Π.Φ.  και  οι  εμπειρίες  οι  οποίες  συσσωρευτήκαν,  όχι  μόνο  ως
                   επιστημονικές/φιλοσοφικές γνώσεις αλλά ως βίωμα, το οποίο μέσα στο χρόνο άρχισε να γίνεται
                   κουλτούρα  ικανή  να  περιορίσει  σε  μεγάλο  βαθμό  τον  διδακτισμό  και  την  προϋπάρχουσα
                   εκπαιδευτική μου στάση.



                                                           390
   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395