Page 397 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 397
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
έχουν χάσει την χαρά τους γιατί έχουν υποχρεώσεις ευθύνες δουλειές,
στεναχώριες… Αλλά μου είπατε ότι μερικές φορές δεν είναι χαρούμενα τα παιδιά
όταν οι γονείς τους δεν τους παίρνουν τα πράγματα που θέλουν και οι γονείς
τους δεν τους κάνουν όλα τα χατίρια… κάποιος είπε ότι όταν δεν ερχόμαστε
σχολείο δεν είμαστε χαρούμενοι… όταν είστε στο σπίτι δεν είστε χαρούμενα;
Π7: Εγώ είμαι…
Π5: Είμαι καμιά φορά όταν παίζω…
Δ: Καμιά φορά …ενώ στο σχολείο είσαι πάντα… γιατί μαθαίνεις γράμματα…
κάνεις τις εργασίες …
Π4: … και γιατί σηκώνομαι στον πίνακα και γράφω… και γιατί στο σπίτι δεν έχει
πολύ χώρο να παίξω και η μαμά δε με αφήνει να τρέξω ενώ εδώ μπορώ να τρέξω
έξω…
Ε: Πάρα πολύ ωραία!!!
Τα παιδιά δείχνουν να μην ενδιαφέρονται να μιλήσουν άλλο… πρέπει να βρω το νήμα
για να συνεχίσω τη συζήτηση…Ξεκινά ο β΄ κύκλος συζήτησης:
Δ: Εάν σας ρωτούσα τί είναι η χαρά πώς θα την περιγράφατε;
Π6: Να παίζεις να γελάς ..να κάνεις μαθήματα…
Ε: Όταν παίζεις πάντα είσαι χαρούμενη;
Π6: Ναι!
Δ: Δεν έχεις τσακωθεί με τους φίλους σου;
Π6: Όχι…
Ε: Ποτέ;
Π5: Καμιά φορά…
Π7: Εγώ μια φορά δεν πήγα σε πάρτι γιατί η μαμά δεν με άφηνε…
Ε: Τώρα όμως συζητάμε κάτι άλλο…
Η παρέμβασή μου ήταν πιθανά λανθασμένη; Μια διαφορετική διαχείριση η οποία δεν
θα εμπόδιζε το θάρρος της έκφρασης του παιδιού θα ήταν πιο εποικοδομητική… Το
παιδί ήθελε να εκφράσει το δικό του βίωμα για τη χαρά … Είναι η στιγμή κατά την οποία
παρεμβαίνω φοβούμενη την πιθανή τροπή της της συζήτησης σε πεδίο ψυχολογικής
402
στήριξης …
402
Η Θεοδωροπούλου αναφέρει: «Η φιλοσοφική εκπαίδευση τείνει ακριβώς να θεμελιώνει για τα
εμπλεκόμενα στη διαλογική διαδικασία πρόσωπα ικανότητες και δεξιότητες που σχετίζονται με
τη στέρεα κατακτημένη γνώση, ωστόσο, η διάρρηξη του μονολόγου μέσα από την φιλοσοφική
δίοδο δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με τη συνέργεια ανάμεσα στο γνωστικό και το
397