Page 408 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 408
Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846
Π2 : Εμένα μου φάνηκε στο τέλος σαν να διαβάζατε ποίημα…
Π3: …το διαβάσατε πολύ ωραία…
Π4:… εμένα μου άρεσε πάρα πολύ σαν απόσπασμα …μου άρεσαν πάρα πολύ οι
φράσεις του…
Π5: …κι μένα μου άρεσαν οι φράσεις …και μου άρεσε στο τέλος που έλεγε «οι
φάλαινες φώναζαν το όνομά της…»
Π9: Ήταν πολύ ωραίο απόσπασμα …μου άρεσαν οι εκφράσεις …
Η συναισθηματική εγρήγορση ήταν φανερή…
Π6: Εμένα μου άρεσε την ώρα που έδωσε το λουλούδι στις φάλαινες…
Π7: Μου άρεσε ο τρόπος που εκφραζόταν η Λίλη… όπως μας γράφει η
συγγραφέας…
Π8: Μου άρεσε το ότι ο συγγραφέας έκανε το κορίτσι να είναι πολύ γενναίο …να
βγαίνει στη νύχτα… και να πηγαίνει να δει τις φάλαινες…
Π10: Οι εκφράσεις… και όταν διηγείται η γιαγιά την ιστορία της στη Λίλη…
Το πέρασμα από την απόλαυση που το κείμενο προσφέρει στην ανίχνευση του ίδιου του
κειμένου, στα πρόσωπα στις περιγραφές και τις έννοιες, έγινε προσπάθεια να
413
επιτευχθεί με την ελάχιστη δική μου παρέμβαση …
Π10: Μου άρεσε όταν έλεγε «συνήθιζα να κάθομαι στην άκρη της προβλήτας
περιμένοντας να ακούσω τις φάλαινες…»
Δ: …και τί σου άρεσε από αυτό…
Οι ερωτήσεις οι οποίες τέθηκαν στόχευαν στην αναδίπλωση της σκέψης του κάθε
παιδιού, ώστε να εκφράσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δικές του σκέψεις/
απόψεις/συναισθήματα σε σχέση με το κείμενο/με την ιστορία.
413 Η Θεοδωροπούλου αναφέρει ότι «στο κλασικό παιδαγωγικό τρίγωνο-σχήμα, Δάσκαλος,
Μαθητής, Γνωστικό αντικείμενο, η επικέντρωση σε ένα στοιχείο του τριγώνου παραπέμπει σε
μια διαφορετική διδακτική διαδικασία κατά την οποία ευνοείται διαφορετική κάθε φορά σχέση
ανάμεσα στα στοιχεία, οπότε το ζητούμενο από την παιδαγωγική κατάσταση είναι και
διαφορετικό (π.χ. όταν η διαδικασία του «διδάσκω, θεμελιώνεται στη σχέση ανάμεσα στο
δάσκαλο και τη γνώση, τότε ο πόλος μαθητής «νεκρώνεται» για να διαμορφωθεί έτσι το μοντέλο
της παραδοσιακής διδασκαλίας. Ωστόσο, είναι προφανές ότι οι δυνατότητες σύμπλεξης των
τριών πόλων στο πλαίσιο ποικίλων παιδαγωγικών καταστάσεων (αν μάλιστα συνυπολογίσουμε
ότι το παιδαγωγικό τρίγωνο εγγράφεται μέσα στον κύκλο του θεσμού ως κοινωνικού
περικειμένου) ορίζουν και το δυναμικό πεδίο της κατανόησης και της ερμηνείας της
παιδαγωγικής κατάστασης, σε αναλογία με την κατανόηση και την ερμηνεία ενός κειμένου
(Θεοδωροπούλου, Έ., «Η ανάγνωση κειμένων: σχεδίασμα για την κατασκευή ενός φιλοσοφικού
παραδείγματος», Επιστήμες της Αγωγής, τεύχος 4, Ρέθυμνο, 2003, [σσ. 107-127], σ. 113).
408