Page 435 - Amechanon_vol1_2016-18
P. 435

Amechanon, Vol. I / 2016-2018, ISSN: 2459-2846



                          σαν το φεγγάρι. Και πως, αν ήσουν πολύ τυχερός, θα μπορούσες να ακούσεις το
                          τραγούδι τους. Οι φάλαινες μπλεκόντουσαν στα όνειρα της Λίλης. Λαχταρούσε

                          να τις δει και να ακούσει το αινιγματικό τους τραγούδι. Νόμιζε μάλιστα, πως θα
                          ερχόντουσαν κοντά της, αρκεί να ήξεραν πού θα τη βρουν» 434 .



                   Υποθετικό σενάριο:


                   Αρχικά, ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, παραπέμπει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην

                   αντίστοιχη  σελίδα  του  Ανθολόγιου,  όπου  βρίσκεται  το  συγκεκριμένο  κείμενο.  Η
                   ανάγνωση του κειμένου γίνεται από τον/την ίδια τον/την εκπαιδευτικό, ο/η οποίος/α

                   ζητά μετά από τους/τις μαθητές/τριες να το διαβάσουν σιωπηρά. Λίγα λεπτά αργότερα,
                   ξεκινά  η  ανάλυση  του  κειμένου.  Οι  μαθητές/τριες  κατά  τη  διάρκεια  του  μαθήματος

                   απαντούν στα κάτωθι ερωτήματα, τα οποία και θέτει ο/η εκπαιδευτικός:

                      −  Έχετε άγνωστες λέξεις;
                          Οι μαθητές/τριες ρωτούν το/τη δάσκαλο/α για τις άγνωστες λέξεις. Οι απαντήσεις

                          δίνονται από τον/την ίδιο/α το/τη δάσκαλο/α.
                      −  Ποια είναι τα πρόσωπα της ιστορίας;
                          Οι μαθητές/τριες, σ’αυτήν την ερώτηση, αναφέρουν ή όχι όλα τα πρόσωπα της

                          ιστορίας, αλλά ο/η δάσκαλος/α συνεχίζει με την επόμενη ερώτηση
                      −  Ποιο είναι το όνομα της συγγραφέως; Είναι Ελληνίδα;
                          Οι  μαθητές/τριες  εντοπίζουν  το  όνομα  της  συγγραφέως  στο  παράρτημα  του

                          βιβλίου και διαβάζουν το βιογραφικό της σημείωμα.
                          Ακολουθεί  η  ερώτηση:  «Πώς  περιγράφει  η  γιαγιά  τις  φάλαινες;»  Σ’  αυτό  το
                          σημείο,  ο/η  δάσκαλος/α  κατευθύνει  το/τη  μαθητή/τρια  (ο/η  οποίος/α  θα  έχει
                          «σηκώσει» το χέρι του/της για να απαντήσει) να ψάξει μέσα σε συγκεκριμένο

                          χωρίο την περιγραφή των φαλαινών.
                          Ο/Η δάσκαλος/α δασκάλα συνεχίζει με τις εξής ερωτήσεις, τη μία μετά την άλλη:
                      −  Θέλει  να  μας  δείξει  το  κείμενο  αυτό  κάτι  σχετικά  με  τον  άνθρωπο;  Πώς

                          συμπεριφέρονται οι άνθρωποι στα ζώα;
                      −  Εδώ  ένας/μία  μαθητής/τρια  αναφέρεται  σε  ομάδες  που  προσπαθούν  να
                          προστατέψουν τις φάλαινες απ’ όσους τις κυνηγούν παράνομα. Η διδασκαλία
                          ολοκληρώνεται με την ερώτηση: «Ποιο είναι το άλλο πρόσωπο της ιστορίας;» Η



                   434  https://www.politeianet.gr/books/9789602250839-sheldon-dyan-rossis-to-tragoudi-tis-falainas-
                   193555



                                                           435
   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440